Τουρισμός MICE: Η αξία και η δυναμική της Εθνικής Βιομηχανίας Συνεδρίων & Εκδηλώσεων

0

Στο Συνέδριο του HAPCO & DES τονίστηκε η ανάγκη ένταξης της Εθνικής Βιομηχανίας Συνεδρίων στην Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό.

«Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν» τόνισαν οι συμμετέχοντες στο 12ο Συνέδριο του Συνδέσμου Επαγγελματικού και Συνεδριακού Τουρισμού, HAPCO & DES (Hellenic Association of Professional Congress Organizers).

Μπορεί η Ελλάδα να υπολείπεται στον παγκόσμιο χάρτη σε ότι αφορά στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού ωστόσο η δυναμική του κλάδου είναι δεδομένη και οι προοπτικές διαφαίνονται θετικές.

Από τη χώρα μας λείπει η βασική υποδομή, ένα χώρος στον οποίον θα μπορούν να φιλοξενηθούν περισσότεροι από 3.000 σύνεδροι, πάγιο αίτημα του Συνδέσμου.

Από βήματος του Συνεδρίου, ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, υπογράμμισε πως έχει εισηγηθεί στην ελληνική κυβέρνηση τη δημιουργία ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου.

Παράλληλα τρέχει ήδη από τις υπηρεσίες του Υπουργείου η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας, ενός παρατηρητηρίου δηλαδή, μέσω του οποίου θα καταγράφονται όλες οι πληροφορίες που σχετίζονται με τα συνέδρια.

«Είναι γνωστό πως ο τουρισμός είναι μια οικονομία αδιαμεσολάβητη, η οποία συνεισφέρει σε όλους.

Έχω κάνει επισήμως την εισήγησή μου στην ελληνική κυβέρνηση για τη δημιουργία μεγάλου συνεδριακού κέντρου αλλά, όπως γνωρίζετε, το θέμα το χειρίζεται το Υπερταμείο.

Θεωρώ ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα μίνιμουμ συναίνεσης και συνεννόησης προκειμένου να μπορέσουμε στην Αττική των 5.000.000 κατοίκων και του 50% του ΑΕΠ της χώρας να έχουμε ένα πιο μεγάλο συνεδριακό κέντρο. Υπάρχει αυτή η ευκαιρία», σημείωσε σχετικά ο Βασίλης Κικίλιας.

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ο οποίος προχωρά στην πλήρη χαρτογράφηση της ελληνικής περιφέρειας, περιλαμβάνει στο στρατηγικό του σχέδιο τον τουρισμό MICE καθώς κατατάσσεται στα πέντε βασικά τουριστικά προϊόντα που η χώρα μας μπορεί να προσφέρει.

«Ο τουρισμός MICE είναι ένα προϊόν με μεγάλη αξία.

Γνωρίζουμε όλοι ότι οι συμμετέχοντες στα συνέδρια ανήκουν στις δυναμικές ηλικίες, είναι άνθρωποι μέσου και ανώτερου εισοδήματος.

Δεν αρκούνται μόνο στη δαπάνη που αφορά στο συνέδριο αυτό καθ΄ αυτό αλλά είναι έτοιμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στους προορισμούς και για άλλες δραστηριότητες», τόνισε ο Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

Η χάραξη εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη της Ελληνικής Συνεδριακής Βιομηχανίας, η ενίσχυση της εξωστρέφειας της χώρας στον τομέα αυτόν, η αναγνώριση και πλήρης αξιοποίηση του σημαντικού ρόλου που μπορεί να παίξει ο MICE στην ανάκαμψη και ανάπτυξη της χώρας, η δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει διεθνές συνέδριο άνω των 5.000 ατόμων καθώς και η δημιουργία Μητρώου Συνεδρίων, για την καταγραφή όλων των στατιστικών στοιχείων είναι μερικά μόνο από τα πάγια αιτήματα του HAPCO & DES.

«Το στρατηγικό μας σχέδιο, με ορίζοντα το 2030, περιλαμβάνει τους κεντρικούς άξονες της συνεργασίας, της εξωστρέφειας, της ενδυνάμωσης, της ανάπτυξης κι εκπαίδευσης.

Οι συνέργειες, οι συνεργασίες και η εξωστρέφεια είναι στην κορυφή στην ατζέντα μας και αυτό το αποδεικνύουμε έμπρακτα. Με την ένταξη του Συνδέσμου μας, εδώ και δύο χρόνια, στους μεγαλύτερους οργανωτές εκδηλώσεων – των DMCs εδραιώσαμε την ισχύ μας στη διαμόρφωση της αγοράς MICE.

Παράλληλα, σημαντικός σταθμός στην ιστορία του Συνδέσμου μας ήταν η ίδρυση του GREEK MEETINGS ALLIANCE, η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του HAPCO & DES, του THIS IS AthensConvention & Visitors Bureau και του Θεσσαλονίκη Convention Bureau το οποίο υπεγράφη τον Οκτώβριο του 2022 και έχει στόχο να αναδείξει την εθνική βιομηχανία συνεδρίων κι εκδηλώσεων», ανέφερε κατά την εναρκτήρια ομιλία της στο 12ο Συνέδριο η Πρόεδρος του HAPCO & DES, Σίσσυ Λυγνού.

Ο Επαγγελματικός & Συνεδριακός Τουρισμός στην Ελλάδα, χάριν της προσπάθειας και επένδυσης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, καταγράφει τα τελευταία χρόνια ανοδική πορεία.

Η πορεία αυτή μπορεί να εκτοξευτεί με την υποστήριξη και ενίσχυση της πολιτείας και να θέσει τη χώρα μας στην υψηλότερη θέση.

Στόχος του HAPCO & DES για το 2023 είναι η «επιθετική» πολιτική προβολής της δυναμικής και της αξίας του κλάδου και η στενή συνεργασία με τους κορυφαίους Οργανισμούς που εκπροσωπούν τον Ελληνικό Τουρισμό, με στόχο τη χάραξη κοινής στρατηγικής.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.