HATTA - Δέσμευση Aεροπορικών Eταιρειών της Ε.Ε προς τους καταναλωτές



Ο ΗΑΤΤΑ (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων) ως εκπρόσωπός της ECTAA στην Ελλάδα, κοινοποιεί Δελτίο Τύπου σύμφωνα με το οποίο 16 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες δεσμεύονται σχετικά με τις πρακτικές ακύρωσης και αποζημίωσης που εφαρμόζουν, λειτουργώντας με διαφάνεια.


Συγκεκριμένα, οι αεροπορικές εταιρείες δεσμεύονται τελικά να σεβαστούν τα δικαιώματα των καταναλωτών της ΕΕ σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δίκτυο προστασίας καταναλωτή (Consumer Protection Cooperation Network). Οι eu travel tech (Σύνδεσμος των εταιρειών τεχνολογίας ταξιδιών) και ECTAA (ευρωπαϊκός Σύνδεσμος των τουριστικών γραφείων και διοργανωτών οργανωμένων ταξιδιών), καλωσορίζουν τις παρακάτω δεσμεύσεις:


-Βρυξέλλες, 1η Οκτωβρίου 2021


‎Οι αεροπορικές εταιρείες δεσμεύονται για την επιστροφή των αχρησιμοποίητων κουπονιών και την εκκαθάριση των τεράστιων καθυστερήσεων επιστροφής χρημάτων. Οι αεροπορικές εταιρείες πλέον θα κάνουν επιστροφές χρημάτων έτσι όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών. Για πολλούς καταναλωτές, θα είναι ανακούφιση να λάβουν τελικά τα χρήματά τους πίσω για μια πτήση που ακυρώθηκε λόγω του COVID-19 πριν από πολλούς μήνες. ‎


‎Για την πιστοποίηση αυτών των δεσμεύσεων η eu travel tech και η ECTAA καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρχές της CPC να παρακολουθούν την εφαρμογή τους. Σε περίπτωση που δεν τηρήσουν τις υποσχέσεις τους οι εταιρείες θα πρέπει να ληφθούν αμέσως τα κατάλληλα μέτρα επιβολής. Είναι ζωτικής σημασίας να ανοικοδομηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών της Ε.Ε με ένα αυστηρότερο πλαίσιο προστασίας τους στα αεροπορικά ταξίδια. ‎



Δήλωσε ο Πρόεδρος της ECTAA, Pawel Niewiadomski: «Αυτά είναι σίγουρα καλά νέα τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες που αγωνίζονται να λάβουν επιστροφές χρημάτων για τους πελάτες τους. Ωστόσο, είναι λυπηρό το γεγονός ότι αυτή η δέσμευση δεν επεκτείνεται σε πτήσεις που αποτελούν μέρος ενός πακέτου, γεγονός που απλώς ωθεί προς τα κάτω το πρόβλημα στους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Επιπλέον, αυτή η εθελοντική δέσμευση δεν απαλλάσσει τους εθνικούς φορείς επιβολής του νόμου και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσουν ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες σέβονται αποτελεσματικά τα δικαιώματα των επιβατών της ΕΕ.» ‎


Ο κ. Emmanuel Mounier, Γενικός Γραμματέας της EU Travel Tech, δήλωσε: «Υποστηρίζουμε εδώ και πολύ καιρό την ενίσχυση της επιβολής των δικαιωμάτων των καταναλωτών, υπό το πρίσμα των πρακτικών ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων των αεροπορικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της κρίσης covid-19, οι οποίες έχουν βλάψει τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις ταξιδιωτικής τεχνολογίας. Οι νέες δεσμεύσεις των αεροπορικών εταιρειών αποτελούν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά οι αρχές πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα τηρούν τον λόγο τους. Σε αυτό το πλαίσιο, είμαστε απογοητευμένοι που ορισμένες αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να αρνούνται να συμμορφωθούν με το νόμο και να επιστρέψουν στους πελάτες τους μονομερή κουπόνια‎.» ‎