fedHATTA: λύση στα προβλήματα των τουριστικών γραφείων


λογότυπο fedHATTA
Με νέα της επιστολή προς τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού η fedHATTA ζητά μέση λύση στα προβλήματα των τουριστικών γραφείων τα οποία χρονίζουν και δυσχεραίνουν την επιχειρηματική επιβίωση του κλάδου.



Με νέα επιστολή της, την οποία κοινοποίησε στα υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών και Τουρισμού, η FedHATTA επανέρχεται, για πολλοστή φορά, στα σοβαρά χρονίζοντα ζητήματα τα οποία απασχολούν τον κλάδο των τουριστικών γραφείων ζητώντας την άμεση επιλυσή τους.


Πρόκειται για προβλήματα τα οποία επηρεάζουν προς το χειρότερο την καθημερινότητα και το έργο ενός ολόκληρου κλάδου, του οργανωμένου τουρισμού στην Ελλάδα.


Η ομοσπονδία κάνει λόγο για αδικαιολόγητο καθεστώς δυσμενούς διάκρισης που παρατηρείται από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έναντι των τουριστικών γραφείων.


Το υπουργείο, τονίζει στην επιστολή της. πως δεν βοηθά ούτε στην εκτέλεση του έργου των τουριστικών γραφείων με ηρεμία, αλλά ούτε και στην ίδια την επιβίωσή τους.


Διεκδικούν:


-Πλήρη διαχωρισμό του έργου των ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων


Τα ΚΤΕΛ, αναφέρει χαρακτηριστικά, καταστρατηγούν τη νομοθεσία - παρά τον σαφή διαχωρισμό των δύο αυτών οδικών μεταφορέων - η οποία καταστρατήγηση είναι εξουθενωτική για τον ίδιο τον κλάδο.


«Τα ΚΤΕΛ δεν θα πρέπει πλέον να μπορούν να εκτελούν κατ’ εξαίρεση εκδρομές μαθητών όταν εκτελούνται χωρίς διανυκτέρευση των εκδρομέων και με αφετηρία το νομό της έδρας τους» σημειώνουν.


Επισημαίνουν πως τα τουριστικά γραφεία των ΚΤΕΛ ΑΕ δεν θα πρέπει να μπορούν να εκτελούν οποιοδήποτε έργο τους με μισθωμένα υπεραστικά («πράσινα») λεωφορεία του ΚΤΕΛ, ενώ απαγορεύεται.


Επίσης τα ΚΤΕΛ δεν θα πρέπει να μπορούν να μεταφέρουν προσωπικό κάθε είδους, μαθητές και άλλα πρόσωπα βάσει συμφωνίας, ενώ δεν έχουν αυτό το δικαίωμα, επιβιβάζοντας μάλιστα και επιβάτες στη διαδρομή, κάτι που επίσης απαγορεύεται.


Ο μόνος τρόπος για να προστατευτούν επιτέλους με πρόσφορο και αποτελεσματικό τρόπο τα τουριστικά γραφεία ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων είναι η αυστηρή νομοθέτηση, σε συνδυασμό με τους αυστηρούς ελέγχους.


Μόνη ισόνομη λύση θεωρούν οι επιχειρηματίες θα είναι η πλήρης πραγματική απελευθέρωση του μεταφορικού έργου για όλους τους εμπλεκόμενους.


-Κατάργηση του ηλικιακού κριτηρίου για την υποχρεωτική απόσυρση των τουριστικών λεωφορείων


«Απαράδεκτο» χαρακτηρίζουν το γεγονός να είναι η χώρα μας η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που επιμένει να διατηρεί την υποχρέωση απόσυρσης των τουριστικών λεωφορείων με βάση την ηλικία τους.


Μόνο το πόρισμα των απαιτούμενων θεσμοθετημένων ελέγχων από τα ΚΤΕΟ τονίζουν πως θα πρέπει να καθορίζει αν τα λεωφορεία είναι ή όχι κατάλληλα να συνεχίζουν να κυκλοφορούν.


Η ομοσπονδία υπογραμμίζει πως μετά τα 27 έτη, τα ίδια τουριστικά λεωφορεία ταξινομούνται ως ΙΧ σε ξενοδοχεία, σε εργοστάσια, γενικά σε επιχειρήσεις που απασχολούν ανθρώπινο δυναμικό και μεταφέρουν το προσωπικό τους.


-Αφαίρεση των τουριστικών γραφείων από την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Η.2 του Ν. 4093/2012


«Πρόκειται για το πιο λογικό αίτημα, βασισμένο στην ίδια τη νομοθεσία για την ίδρυση και τη λειτουργία των τουριστικών γραφείων (Ν. 393/1976), η οποία δεν προβλέπει τη δυνατότητα αυτά να εκμισθώνουν οχήματα» τονίζουν γι’ αυτό ζητούν την αφαίρεση των τουριστικών γραφείων από την συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη και μόνο αυτήν.


Τα ΕΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό των τουριστικών γραφείων είναι εκείνα της περίπτωσης 5Α της ίδιας υποπαραγράφου Η.2 του Ν. 4093/2012, τα οποία λειτουργούν με τη λογική των ΕΙΧ των καταλυμάτων (περίπτωση 5 της ίδιας διάταξης).


Έργο τους είναι η μεταφορά των πελατών του τουριστικού γραφείου στο πλαίσιο των οργανωμένων ταξιδιών (πακέτων) του, με voucher, δηλαδή με εντολή, όχι με εκμίσθωση και την αντίστοιχη σύμβαση.


Τα τουριστικά γραφεία είχαν ανέκαθεν τη δυνατότητα να μισθώνουν οχήματα για λογαριασμό των πελατών τους και να παραχωρούν τη χρήση τους σε αυτούς.


Η δυνατότητα να εκμισθώνουν οχήματα με οδηγό, από την στιγμή που δόθηκε μόνο προβλήματα έχει επιφέρει στον κλάδο.


Σημειώνουν πως όπως ακριβώς και τα αντίστοιχα οχήματα των τουριστικών καταλυμάτων, τα ΕΙΧ οχήματα με οδηγό των τουριστικών γραφείων δεν νοείται να έχουν ηλικιακό κριτήριο για πιθανή υποχρεωτική απόσυρσή τους από την κυκλοφορία.


Πρόκειται για ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, με τα οποία συμβαίνει να γίνονται μεταφορές πελατών, και ο μόνος που μπορεί να αποφανθεί αν είναι ή όχι κατάλληλα για να κυκλοφορούν είναι το ΚΤΕΟ.


Επιπλέον, επαναφέρουν την πρότασή τους να χρησιμοποιηθούν και τα τουριστικά λεωφορεία για την αποσυμφόρηση των αστικών συγκοινωνιών, για όσο χρονικό διάστημα αυτό θα είναι απαραίτητο λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19, σε μία συνεργασία που θα είναι επωφελής για όλους τους ενδιαφερόμενους.


Ζητούν επίσης την πλήρη απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων για το 2021, καθώς οι επιχειρήσεις του τουρισμού δυσκολεύονται πολύ πλέον, λόγω των καταλυτικών επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19, με όλες τις οικονομικές υποχρεώσεις στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθούν.


Ζητούν την περικοπή κατά 50% του ποσού των τελών κυκλοφορίας στο εξής για τα τουριστικά λεωφορεία, έτσι ώστε να εξισωθεί αυτό με εκείνο των άλλων κατηγοριών λεωφορείων.


«Θα εξακολουθήσουμε να διεκδικούμε την αποκατάσταση όλων αυτών των εκκρεμοτήτων για τα τουριστικά γραφεία, καθώς οι λύσεις που ζητούνται είναι απλές και εύκολες.


Αρνούμαστε να κατανοήσουμε ότι δεν γίνεται κατανοητή η ανάγκη ανταπόκρισης στα αιτήματα αυτά, που τεκμηριωμένα είναι δίκαια και θα συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του κλάδου σε μία περίοδο αυξημένων προκλήσεων για τον ελληνικό και διεθνή τουρισμό» δήλωσε ο πρόεδρος της FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης.


Καταλήγοντας επανέρχονται στο αίτημά τους για κοινή συνάντηση με τους αρμόδιους των δύο Υπουργείων.