fedHATTA: λύση στα ασφαλιστικά των τουριστικών πρακτόρων


πηγή: fedHATTA
Μήνες χρειάζονται για να διεκπεραιωθεί ακόμη κι ένα απλό αίτημα των ασφαλισμένων στα τουριστικά γραφεία από τον ασφαλιστικό τους φορέα πρώην ΤΑΝΤΠ ΟΑΕΕ, νυν ΕΦΚΑ λόγω υποστελέχωσης.

Όμηροι του ασφαλιστικού τους ταμείου παραμένουν τα τουριστικά γραφεία και η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA, για ακόμη μία φορά απευθύνει έκκληση στο Υπουργείο Εργασίας προκειμένου να βρεθεί λύση στα χρονίζοντα προβλήματα.


Το πρώην ΤΑΝΤΠ ΟΑΕΕ, νυν ΕΦΚΑ είναι υποστελεχομένο, όπως αναφέρει η fedHATTA στην ανακοίνωσή της, και οι μόνο 4 υπάλληλοι βρίσκονται εκ νέου σε διαδικασία μεταστέγασης, γεγονός που κρατά ομήρους τους ασφαλισμένους.


Τεράστιες καθυστερήσεις καταγγέλλουν οι ασφαλισμένοι στην καταχώριση του ασφαλιστικού ιστορικού και οι πολίτες αδυνατούν να επωφεληθούν από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχει ο ΕΦΚΑ.


Μήνες για να διεκπεραιωθούν απλά αιτήματα.


Το αποτέλεσμα της υποστελέχωσης είναι ακόμη και για το πιο απλό αίτημα να χρειάζεται μήνες για να διεκπεραιωθεί με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να μην μπορούν να πάρουν πληροφορίες για την πορεία των υποθέσεών τους, και οι συνταξιοδοτήσεις παρουσιάζουν προβλήματα, δεν μπορούν να γίνουν ακόμη και μεταβιβάσεις διότι δεν μπορεί να δοθεί ασφαλιστική ενημερότητα.


Ακόμα και η απλή βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας είναι γολγοθάς και ακατόρθωτο εγχείρημα, εάν ο ασφαλισμένος έχει κάποια ρύθμιση παλαιών οφειλών, οι μηνιαίες πληρωμές των οποίων δεν «περνούν» αυτόματα στο ηλεκτρονικό σύστημα, αφού οι υπάλληλοι δεν προλαβαίνουν να ενημερώνουν το σύστημα.


Ακόμη και οι νέοι ασφαλισμένοι δεν μπορούν να εγγραφούν στο ταμείο.


Χαρακτηριστικό παράδειγμα μία τουριστική πράκτορας που από τον Φεβρουάριο του 2020 που δημιούργησε την επιχείρησή της, προσπαθεί να ολοκληρώσει την εγγραφή της στο ταμείο και να ασφαλιστεί.


Οι προσπάθειές της μέχρι στιγμής είναι άκαρπες, παρόλο που πλέον είναι κι έγκυος...

Ακόμα και σε αυτή την ευαίσθητη περίπτωση, το ασφαλιστικό ταμείο αδυνατεί να ανταποκριθεί.


«Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Δεν είναι δυνατό με όσα προβλήματα επιβίωσης έχουν οι επιχειρήσεις σήμερα να μην μπορεί ο συνεπής ασφαλισμένος να εκδώσει μία απλή ασφαλιστική ενημερότητα.


Δεν είναι δυνατό να μην απαντάει κανείς σε τηλέφωνα ή email.


Δεν είναι δυνατό ο ασφαλισμένος που θέλει να καταθέσει αίτημα για συνταξιοδότηση να μην μπορεί να ενημερωθεί» τονίζει η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού σε ανακοίνωση που εξέδωσε.


fedHATTA: άμεσα οριστική λύση για να μπορέσουν οι ασφαλισμένοι να εξυπηρετηθούν.


Η Ομοσπονδία ζητά επίσης να θεσμοθετηθεί παράταση της προθεσμίας για ένταξη στον Ν. 4611/19 «Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης...» έτσι ώστε οι ασφαλισμένοι να μπορέσουν να ρυθμίσουν παλιές (προ του 2016) οφειλές - για τις οποίες δεν είχαν ειδοποιηθεί ποτέ- και έτσι να εκδώσουν ασφαλιστική ενημερότητα.