Φιλόδοξο και ρεαλιστικό το κατασκευαστικό πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα


«Υλοποιούμε ένα φιλόδοξο αλλά απολύτως ρεαλιστικό κατασκευαστικό πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα. Ο ΒΟΑΚ θα μετατρέψει την Κρήτη σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Το σιδηροδρομικό δίκτυο οδηγεί τη χώρα στη νέα εποχή. Ο Πειραιάς, σύντομα, θα έχει και μετρό και τραμ ενώ η γραμμή 4 του Μετρό θα αλλάξει τις κυκλοφοριακές συνήθειες των Αθηναίων», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή.

«Η Κρήτη από την ανατολική έως τη δυτική της πλευρά από το 2022 έως το 2023 θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στο ραδιόφωνο Παραπολιτικά.


Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και σε όλα τα άλλα μεγάλα κατασκευαστικά έργα που είναι σε εξέλιξη ή σχεδιάζονται στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ιδιαίτερα τη μεγάλη επένδυση στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ύψους 3,5 δισ, το οποίο θα αρχίσει να υλοποιείται το επόμενο διάστημα.


Μάλιστα, όπως τόνισε ο Γιώργος Καραγιάννης, «ο σιδηρόδρομος είναι αυτός που θα οδηγήσει στη νέα εποχή».

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στο μετρό και στο τραμ του Πειραιά, που θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο, αλλά και στη Γραμμή 4, η οποία θα αλλάξει όλη την κυκλοφοριακή εικόνα της Αθήνας.

«Έχουμε ένα φιλόδοξο, εντελώς ρεαλιστικό, κατασκευαστικό πρόγραμμα που υλοποιούμε.


Με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, δουλεύουμε συστηματικά, μεθοδικά, λέμε πολύ λίγα και κάνουμε πολλά περισσότερα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.

«Απόλυτη προτεραιότητα ο ΒΟΑΚ»

Ερωτηθείς για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, ο Γιώργος Καραγιάννης είπε, ότι είναι απόλυτη προτεραιότητα να προχωρήσει ο ΒΟΑΚ.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό τους τελευταίους 25 μήνες έγινε συστηματική και μεθοδική δουλεία για να παραχθεί συγκεκριμένο αποτέλεσμα.


«Και ποιο είναι αυτό; Ότι εδώ και 4-5 μήνες έχουμε συγκεκριμένη χάραξη όλου του ΒΟΑΚ, από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία, έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 1,027 δις και τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα μας», είπε, τονίζοντας πως το έργο αυτό είναι, σήμερα, ο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομος που θα υλοποιηθεί στην Ευρώπη.


Ο υφυπουργός εξήγησε πως είναι σημαντικό να ολοκληρωθεί το έργο αυτό γιατί η Κρήτη έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα.

«Όταν είδαμε τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων πάθαμε σοκ» είπε, σημειώνοντας ότι η Κρήτη έχει το τετραπλάσιο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με τον μέσο όρο της επικράτειας.

«Μόνο να σας πω ότι το 53% των ατυχημάτων γίνονται στην Αττική. Ξέρετε πόσα είναι τα θανατηφόρα; Μόλις το 3%. Στην Κρήτη πόσα είναι; Δυστυχώς 30%!», υπογράμμισε, διευκρινίζοντας ότι αυτός ο αυτοκινητόδρομος που θα γίνει τα επόμενα χρόνια είναι απόλυτα αναγκαίος και για την οδική ασφάλεια και για την ανάπτυξη του νησιού.


«Η Κρήτη θα είναι ένα success story, και για τον υπερσύγχρονο δρόμο που θα κατασκευασθεί και για τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν. Θα δώσουμε στους Κρητικούς αυτό που τους αξίζει», κατέληξε ο υφυπουργός Υποδομών.

Η Κρήτη από τα δυτικά έως τα ανατολικά θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο από τις αρχές του 2022.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου το κομμάτι του ΣΔΙΤ, «Χερσόνησος – Νεάπολη», μέχρι τα τέλη του χρόνου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος κι εντός του 2022 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.


Το ίδιο θα ισχύσει και στο κομμάτι δημοσίου έργου που είναι το «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος». Αυτό προκηρύσσεται τέλος του 2021 , οπότε εντός του 2022 ξεκινούν οι εργασίες.


Αναφορικά με το κομμάτι της Σύμβασης Παραχώρησης- που είναι πιο σύνθετη η διαδικασία, το «Χανιά – Χερσόνησος» και η προαίρεσή του, που είναι το «Κίσσαμος – Χανιά», η εκτίμηση είναι πως μέχρι τέλος του χρόνου θα λάβει την περιβαλλοντική αδειοδότηση, οπότε θα προχωρήσει η διαδικασία του διαγωνισμού.

«Ο σιδηρόδρομος οδηγεί στη νέα εποχή»

Στο ερώτημα για τις κινήσεις που σχεδιάζονται για την αναβάθμιση και κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας ο Γιώργος Καραγιάννης τόνισε ότι πολύ σύντομα θα μπουν στις «ράγες» έργα ύψους 3,5 δις ευρώ.


Όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών, θα συνδεθεί το τρένο με το λιμάνι της Πάτρας ενώ ολοκληρώνεται αυτή τη στιγμή, το «Αθήνα - Θεσσαλονίκη» που θα μειώσει το χρόνο κάτω από τις 3,5 ώρες.


Στην Αττική προχωράει η σιδηροδρομική σύνδεση τόσο στο λιμάνι του Λαυρίου όσο και της Ραφήνας, ενώ στη Βόρεια Ελλάδα θα συνδέονται με τη σιδηροδρομική Εγνατία τα τρία λιμάνια, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.

«Το πρόβλημα που είχαν τα σιδηροδρομικά έργα ήταν ότι τμηματοποιούσαν. Εμείς αποφασίσαμε να τα προκηρύξουμε όλα μαζί και ουσιαστικά να είναι έργα “turn key”, δηλαδή με το κλειδί στο χέρι, ώστε να μην υπάρχουν αλληλεπικαλύψεις και να μην πληρώνει το ελληνικό Δημόσιο αποζημιώσεις», τόνισε ο Γιώργος Καραγιάννης.

«Το Μετρό φτάνει στο Πειραιά το καλοκαίρι του 2022 ενώ ξεκινάει και το Τραμ»

Ο υφυπουργός μίλησε και για το μετρό στον Πειραιά και όπως τόνισε οι συρμοί θα φτάσουν στην πόλη το καλοκαίρι του 2022.


«Έχουμε παραδώσει τους τρεις σταθμούς και απομένουν άλλοι τρεις ώστε η διαδρομή Πειραιάς – Αεροδρόμιο να γίνεται σε 50’. Ό, τι λέμε το πραγματοποιούμε», είπε ενώ ανέφερε πως παράλληλα θα αρχίσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές του τραμ, ώστε να τεθεί σε πλήρη λειτουργία.


Μετρό 4: Η Αθήνα αλλάζει

Αναφέρθηκε και στη Γραμμή 4 του Μετρό, τονίζοντας ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο, το οποίο θα αλλάξει τις κυκλοφοριακές συνήθειες των Αθηναίων.

«Θα εξυπηρετούνται καθημερινά περισσότεροι από 340.000 πολίτες, θα μειωθεί η κίνηση των οχημάτων κατά 50-60 χιλιάδες, θα δημιουργηθούν έως 10.000 νέες θέσεις εργασίας και τελικά, θα αλλάξει η εικόνα της Αθήνας», κατέληξε ο υφυπουργός Υποδομών.