Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - Έργα επόμενης πενταετίας


Για τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος, τα έργα στη Θεσσαλονίκη, τα σιδηροδρομικά έργα στη Φθιώτιδα και την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Καζαντζάκης», απάντησε σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε ότι έγινε αποδεκτή από τη DG COMP η υποβληθείσα, από ελληνικής πλευράς Προγνωστοποίηση (Prenotification) Κρατικής Ενίσχυσης. Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι εντός των επομένων ημερών θα σταλεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς τη DG COMP και η Γνωστοποίηση (Notification) Κρατικής Ενίσχυσης με στόχο την έγκρισή της. «Τι σημαίνει προγνωστοποίηση; Σημαίνει ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες του έργου. Για αυτό λοιπόν, τι θα κάνουμε το επόμενο διάστημα για να γλυτώσουμε χρόνο; Θα πάμε εν τω μεταξύ την προγνωστοποίηση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και θα το φέρουμε στη Βουλή», εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Σύμφωνα με αυτά που μας έχουν πει προφορικά και δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφισβητήσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η τελική γνωστοποίηση θα έλθει μέσα στο επόμενο δίμηνο». Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε, συνεπώς, ότι το έργο θα ξεκινήσει το 2022 και το πρώτο τμήμα του δρόμου, το κομμάτι Αχαΐα - Πύργος, θα έχει παραδοθεί τέλη του 2023 και το υπόλοιπο αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2024. Ταυτόχρονα, τόνισε, προχωρούν και οι διαδικασίες για τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, τα οποία αναμένεται να τελειώσουν το 2022. Η κυβέρνηση επέλεξε την επανένταξη του Πάτρα - Πύργος στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού ως τη βέλτιστη και ταχύτερη λύση υλοποίησης του πολύπαθου αυτού έργου.


Παράλληλα έλαβε τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα δικαίου δημοσίων συμβάσεων (Procurement). Ο Υπουργός Υποδομών ανέφερε επίσης για το μετρό της Θεσσαλονίκης ότι έχουν ολοκληρωθεί οι δύο σήραγγες, τα έργα πολιτικού μηχανικού, η κατασκευή της διπλής γραμμής στο τμήμα από «Σιντριβάνι» έως «Αμαξοστάσιο» (ενώ στο υπόλοιπο τμήμα από «Νέος Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου) και έχουν αφιχθεί οι 15 από τους 18 συρμούς και έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές. Μίλησε επίσης για το flyover, ένα έργο πνοής, φιλικό προς το περιβάλλον.


Για την οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα, κατέθεσε το ιστορικό των ενεργειών της Κυβέρνησης.


Αναφέρθηκε επίσης στα δύο αντιπλημμυρικά έργα της Λαχαναγοράς και της Καλαμαριάς. Με αφορμή επίκαιρη ερώτηση για το σιδηροδρομικό δίκτυο και δρομολόγια στη Φθιώτιδα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας 10+5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σημείωσε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πιστεύει στην ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά ο ιδιώτης πρέπει όταν παίρνει χρήματα για να κάνει δρομολόγια στις άγονες γραμμές, να τηρεί τις δεσμεύσεις του. Όσον αφορά στην αξιοποίηση του δικτύου του χώρου του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή ότι το πρώτο ορόσημο για την εκταμίευση της πρώτης δόσης του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εκπληρώθηκε: Με επιστολή προς την ΕΤΕπ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών διαβεβαίωσε ειδικότερα ότι το υφιστάμενο αεροδρόμιο δεν θα χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό ή στρατιωτικό αεροδρόμιο μετά την έναρξη λειτουργίας του Καστελίου.


Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε όμως ότι πρέπει να λυθεί το ιδιοκτησιακό θέμα που αφορά χρήσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του ΝΑΤΟ και της ΥΠΑ, για το οποίο έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας των δύο Υπουργείων. Επισήμανε ότι συνεχίζουν κανονικά το έργο για την αξιοποίηση της έκτασης ΤΑΙΠΕΔ. Ανέφερε τέλος, ότι θα μπορούσε ο ιδιωτικός τομέας να κάνει προτάσεις για την αξιοποίηση του χώρου και δήλωσε ότι θα ακουστεί και η άποψη των τοπικών φορέων.