Υπογραφή σύμβασης για την ολοκληρωση αναβάθμισης του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας


Υπεγράφη η σύμβαση προϋπολογισμού 13,3 εκ. € για την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας. Με την ολοκλήρωση των έργων ο χρόνος της διαδρομής, Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο, θα μειωθεί στις 3 ώρες και 15 λεπτά.

Η ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε σύμβαση σύμφωνα με την οποία επιταχύνεται η ολοκλήρωση του έργου της αναβάθμισης του συστήματος Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 αλλαγών τροχιάς στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας.


Στην υπογραφή της σύμβασης με αριθμό 717 δεν συμπεριλαμβάνεται το τμήμα Τιθορέα - Δομοκός.


Με την έγκριση της σύμβασης και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ολοκληρώνεται ο κύκλος των διαδικασιών ώστε να υλοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες για την ολοκλήρωσή του.


Από τις 22 Ιανουαρίου το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ είχε παρατείνει τη διάρκεια του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης προέκυψαν ανάγκες επιπλέον εργασιών.


Οι εργασίες αυτές ανατυπώνονται στην σύμβαση και ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται στα 13.320.240,00 €.


Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 41,3 εκ. € κι εκτελείται από την Κοινοπραξία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA.


Η σύμβαση υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2014 και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί επιτυχώς το 85% του έργου.


Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους.


Η σύμβαση 717 έχει άμεση σχέση με τη σύμβαση προμήθειας (10005) η οποία αφορά την εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System) στα αντίστοιχα τμήματα.


Η ολοκλήρωση των έργων θα έχει ως αποτέλεσμα στην σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια ενώ ο χρόνος της διαδρομής στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, να μειωθεί σε 3:15’ από 3:57’ που είναι σήμερα.


«Στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στο συντομότερο δυνατό χρόνο, πάντα όμως με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών.


Προς αυτή την κατεύθυνση αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και προχωρούμε χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις όλες τις απαραίτητες διαδικασίες» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Μπίνης, με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης.


Το σύστημα ETCS αφορά στην αυτόματη προστασία συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής.


Τα συστήματα θα επιτρέπουν

- τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών

- την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης,

- την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.

- την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).