Υπεγράφη η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 του μετρό


Σχεδόν 15 χρόνια μετά από την πρώτη εξαγγελία για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό, το έργο παίρνει σάρκα και οστά καθώς σήμερα υπεγράφη η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες του πρώτου τμήματος «Άλσος Βεϊκου – Γουδή» μεταξύ της Αττικό Μετρό και της αναδόχου εταιρείας, ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.

Οι υπογραφές «μπήκαν» και τα πρώτα εργοτάξια θα αρχίσουν να αναπτύσσονται άμεσα μετά τη σύμβαση που υπέγραψε η Αττικό Μετρό Α.Ε. και η ανάδοχος εταιρεία, ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε..


Οι πρόδρομες εργασίες του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, του μεγαλύτερου δημόσιου έργου, ξεκινούν το επόμενο διάστημα.


Το έργο «Αρχαιολογικές εργασίες και μετατοπίσεις δικτύων ΟΚΩ (Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας) του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 «Άλσος Βεϊκου- Γουδή»» ανέρχεται στα 33.496.777 εκ.€ (χωρίς Φ.Π.Α.) και έχει συνολική διάρκεια 30 μήνες.

Τι περιλαμβάνουν οι πρόδρομες εργασίες

- Μετατόπιση των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας σε όλους τους χώρους που θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις.


-Εργασίες αποξηλώσεων, και μετατοπίσεις προτομών, αγαλμάτων κλπ

- Εργασίες αποξηλώσεων, και μετατοπίσεις προτομών, αγαλμάτων εντοπισμό αρχαιοτήτων, φύλαξη των χώρων των αρχαιολογικών εργασιών, αρχαιολογικές ανασκαφές, καταγραφή , αποτύπωση, συντήρηση και φύλαξη των ευρημάτων και αρχαιοτήτων.

Που θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια

Οι 25 συνολικά θέσεις του έργου (σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεϊκου και Κατεχάκη) θα χωριστούν σε τρεις ομάδες, βάσει χρονοδιαγράμματος παράδοσης στον ανάδοχο του βασικού έργου, αλλά και πιθανότητας εντοπισμού αρχαίων και πολυπλοκότητας δικτύων ΟΚΩ.

Η πρώτη ομάδα αφορά εννέα θέσεις


Φρεάτια θα τοποθετηθούν στα δύο «άκρα» του έργου, από όπου θα μπει ο «Μετροπόντικας» για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, στη Βεΐκου και στην Κατεχάκη. Τους σταθμούς «Ακαδημία», «Ευαγγελισμός», «Εξάρχεια», «Κολωνάκι». Και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης εννέα θέσεις


Τους σταθμούς «Δικαστήρια», «Αλεξάνδρας», «Άλσος Βεΐκου», «Κυψέλη», «Ελικώνος». Τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.

Η τρίτη ομάδα αφορά επτά θέσεις


Τους σταθμούς «Γαλάτσι», «Καισαριανή», «Πανεπιστημιούπολη», «Ιλίσια», «Ζωγράφου», «Γουδή» και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.

Η Αττικό Μετρό θα εκτελέσει τη διερεύνηση δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικών στις ίδιες θέσεις ανά ομάδα ώστε να περιοριστεί η όχληση από τα έργα. Ήδη έχει κάνει επαφές με ΟΚΩ και με τους Δήμους, όπου θα γίνουν οι εργασίες (Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου, Γαλατσίου).


Καραμανλής: οι Αθηναίες και οι Αθηναίοι θα δουν να αρχίζουν ξανά εργασίες Μετρό στην πόλη


«Σήμερα έγινε το τελευταίο βήμα ώστε η δέσμευσή μας να γίνει πραγματικότητα. Η Γραμμή 4 δεν είναι μόνο ένα σπουδαίο κατασκευαστικό έργο, με σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη και νέες θέσεις εργασίας.


Είναι και ένα έργο που όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει την καθημερινότητα στην Αθήνα και τις πιο επιβαρυμένες περιοχές της. Γι’ αυτό και όλο αυτό το διάστημα δουλεύουμε εντατικά για να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες και να γίνει πραγματικότητα.


Ξεμπλοκάραμε τον μεγάλο διαγωνισμό για το κυρίως έργο και, παράλληλα, κάναμε όλες τις αναγκαίες ενέργειες ώστε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες.


Και συνεχίζουμε την εφαρμογή του σχεδιασμού μας για την επέκταση του Μετρό της Αθήνας και συνολικά την υλοποίηση του πλάνου έργων μας σε όλη τη χώρα», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.


Η Αττικό Μετρό θα εκτελέσει τη διερεύνηση δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικών στις ίδιες θέσεις ανά ομάδα ώστε να περιοριστεί η όχληση από τα έργα.


Ήδη έχει κάνει επαφές με ΟΚΩ και με τους Δήμους, όπου θα γίνουν οι εργασίες (Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου, Γαλατσίου).


«Με τη νέα Γραμμή 4 – Τμήμα Α’ του Μετρό της Αθήνας, συνεχίζεται και αναπτύσσεται το μεγαλύτερο έργο συγκοινωνιακής υποδομής, ένα έργο πνοής για πολλές περιοχές του Λεκανοπεδίου, ιδιαίτερα πυκνοδομημένες και με ανεπαρκή σήμερα συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.


Το έργο των πρόδρομων εργασιών, περιλαμβάνει όλες τις αναγκαίες μελέτες –τοπογραφικές, κυκλοφοριακές, μελέτες μετατοπίσεων των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) από τους χώρους όπου πρόκειται να γίνουν οι σταθμοί, τα φρέατα, καθώς και όλες τις αρχαιολογικές εργασίες.


Προχωράμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και δεσμευόμαστε να δουλέψουμε με συνέπεια και υψηλή ποιότητα, για να κάνουμε πραγματικότητα ένα έργο που έχουν ανάγκη οι πολίτες του Λεκανοπεδίου», σημείωσε ο Νίκος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Τα χαρακτηριστικά της Γραμμής 4 του Μετρό

Η Γραμμή 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

Αναμένεται να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.

Διευκολύνεται η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως τα Δικαστήρια, Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ.


Αυξάνεται η δικτύωση των υφιστάμενων γραμμών με δυο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Η Γραμμή 4 σε αριθμούς:

-13 χλμ μήκος


-15 νέοι σταθμοί: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή


-9 ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα


-2 επίσταθμοι, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη)


-1 νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο ΚΕΛ θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.


-Προμήθεια 20 συρμών.