Το '22 στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία


Το ηλεκτροκίνητο Irizar ie tram, ισπανικής κατασκευής, πραγματοποίησε σήμερα δοκιμαστικό δρομολόγιο στους δρόμους της πρωτεύουσας, στη γραμμή 2 των τρόλεϊ «Άνω Κυψέλη - Παγκράτι – Καισαριανή».

Από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρη μέχρι και σήμερα, η ΟΣΥ έχει δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας, στους δρόμους της Αθήνας, και σε βασικές συγκοινωνιακές γραμμές, συνολικά πέντε ηλεκτρικά λεωφορεία, τρία κινεζικής και δύο ευρωπαϊκής τεχνολογίας.


Το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο Irizar ie tram, μήκους 12 μέτρων θα εκτελεί για τέσσερις εβδομάδες δοκιμαστικά δρομολόγια σε πραγματικές οδικές συνθήκες, στο δρομολόγιο της γραμμής 2 των τρόλεϊ «Άνω Κυψέλη - Παγκράτι – Καισαριανή».


Διαθέτει αυτόματη, μηχανική ράμπα για ΑΜΕΑ, εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και κλιματισμού, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες ενώ η χωρητικότητά του φτάνει τους 23 καθήμενους και τους 68 όρθιους επιβάτες.


Το αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο παραχώρησε στην Ο.ΣΥ. για δοκιμαστική λειτουργία, ο όμιλος επιχειρήσεων Σαρακάκη, ανταποκρινόμενος στην ανοιχτή πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την πλήρη ανανέωση του στόλου των οχημάτων με λεωφορεία νέας τεχνολογίας φιλικά προς το περιβάλλον και το επιβατικό κοινό.

Στην πρώτη δοκιμαστική του διαδρομή επιβιβάστηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός, Γιάννης Κεφαλογιάννης κι ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.

«Πάμε στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ο διαγωνισμός για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων αναμένεται «να βγει στον αέρα» Αύγουστο – Σεπτέμβριο κι εκτιμώ ότι μέσα στο 2022 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.


Η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς ο αρχικός διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια σε πρώτη φάση 200 με 220 οχημάτων ενώ έχει εξασφαλισθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων.


ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και υπουργείο θέλουμε να είμαστε σίγουροι πως θα γίνει η καλύτερη δυνατή επιλογή, με οχήματα που θα ταιριάζουν στις ανάγκες της Αθήνας, για αυτό και γίνονται οι δοκιμαστικές διαδρομές σε πραγματικές συνθήκες», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, δημιουργούνται οι κατάλληλες υποδομές, για τη φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων, όχι μόνο στα αμαξοστάσια, αλλά και σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στην πόλη, επεσήμανε ο Κώστας Καραμανλής, και τόνισε πως η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, που εν μέσω πανδημίας, ενίσχυσε σημαντικά το στόλο και τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες.