Το σημαντικότερο έργο για την Κ. Μακεδονία η αναβάθμιση της εθνικής «Θεσσαλονίκης - Έδεσσας»


Η μετατροπή των οδών Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης σε σύγχρονους κι ασφαλείς αυτοκινητόδρομους αποτελούν ίσως τα σημαντικότερα έργα υποδομής για την Κεντρική Μακεδονία.

Με στόχο την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας σχεδιάζεται η μετατροπή των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης σε συγχρονους κι ασφαλείς αυτοκινητόδρομους.


Πρόκειται για δύο έργα με ισχυρό αποτύπωμα στις μεταφορές, τον τουρισμό και την οικονομία ολόκληρης της περιοχής.


Αναβάθμιση οδικού άξονα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων.


Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας


1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών


Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.


2. Μαυροβούνι – Έδεσσα


Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.


Αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Το έργο αφορά σε αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.


Η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ νέων τμημάτων. Τα 16,5 χλμ της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χλμ αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.


Το έργο περιλαμβάνει επίσης σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.


Η πρώτη φάση των διαγωνισμών

Σύμφωνα με το σχεδιασμό τα δύο έργα μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμα να περάσουν από τη Διϋπουργική ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών.


Χωρίς διόδια οι νέοι αυτοκινητόδρομοι

Καθώς τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων μετά την ολοκλήρωσή τους.


Αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια.


Εξοικονόμηση χρόνου ταξιδιού

Αναμένεται να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη - Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα.


Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης.