Σ.Ε.Τ.Ε.Ο.: η παραχώρηση είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον


πηγή: https://syllogosseteo.wordpress.com/
Ως «φιάσκο» χαρακτηρίζει ο Σύλλογος Εργαζομένων της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε τον διαγωνισμό για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου από το ΤΑΙΠΕΔ. Η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών έχουν οριστεί για την 1η Απριλίου κι ο Σύλλογος προκήρυξε, την ίδια ημέρα, 24ωρη απεργία.

Ο Σ.Ε.Τ.Ε.Ο., (Σύλλογος Εργαζομένων της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε) αντιτιθέμενος στην παραχώρηση - εκποίηση, όπως χαρακτηριστικά την αναφέρει - της Εγνατίας Οδού μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, προκήρυξε 24ωρη απεργία για την 1η Απριλίου, ημέρα κατά την οποία θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τον αυτοκινητόδρομο.


Οι εργαζόμενοι εκπόνησαν τεχνοοικονομική μελέτη, την οποία κατέθεσαν στους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να αποτυπωθούν οι παράμετροι της υπόθεσης της παραχώρησης.


Αναφέρουν πως εγείρονται ερωτήματα για τη χρονική στιγμή κατά την οποία το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά, για δεύτερη φορά, σε διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας.


Αναλύοντας τις θέσεις τους εξηγούν πως η χρονική στιγμή που διανύουμε, λόγω covid, διαμορφώνουν ένα οικονομικό περιβάλλον σύμφωνα με το οποίο οι προσφορές θα διαμορφωθούν με βάση το δυσμενέστερο σενάριο εσόδων και θα είναι εξαιρετικά χαμηλές.


Κάτω από το 50% «έπεσε» η κυκλοφορία της Εγνατίας Οδού, λόγω πανδημίας.


Ο Σ.Ε.Τ.Ε.Ο. από το 2011 - όπου είναι στο προσκήνιο η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου - αντιτίθεται στην παραχώρηση του.


Η Εγνατία Οδός, έργο τεράστιας γεωπολιτικής και στρατηγικής σημασίας, κόστισε στους Έλληνες και Ευρωπαίους πολίτες 7 δις. €.


Σύμφωνα, μάλιστα, και με παλαιότερη ανακοίνωσή τους είχαν αναφέρει πως:


«Η παραχώρηση αυτή είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον γιατί το έργο είναι πλήρως κατασκευασμένο και λειτουργικό ήδη από το 2010 και αποπληρώνει τμήμα του δημόσιου χρέους.


Παράγει έσοδα τα οποία καλύπτουν πλήρως τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησής του, ενώ εξασφαλίζει και υπερβάλλον κεφάλαιο που μπορεί να διατεθεί σε άλλα έργα ή επενδύσεις».


Καλούν τους ενδιαφερόμενους σε ανοιχτή διαδικτυακή συνέντευξη προκειμένου να αναλυθούν οι τεχνικοοικονομικές παράμετροι και τονίζουν πως θα συνεχίσουν να αντιστέκονται στην ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Ελλάδας καθώς θεωρούν πως με βάση τα πορίσματα των μελετών η παραχώρηση είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον.


Η διαδικτυακή συνέντευξη θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 30 Μαρτίου.