Στην κυκλοφορία τα πρώτα 14,26 χλμ του νότιου τμήματος του Ε65


Σε πλήρη, αμφίπλευρη κυκλοφορία τα πρώτα 14,26 χλμ. του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 από τον κόμβο του ΠΑΘΕ έως και τον ανισόπεδο κόμβο Καρπενησίου.

Παραδόθηκαν σε πλήρη, αμφίπλευρη κυκλοφορία τα πρώτα 14,26 χλμ. του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65.


Το συγκεκριμένο τμήμα, προϋπολογισμού 130 εκ. €, ξεκινά από τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, στον ομώνυμο ημικόμβο, στο 207o χλμ., και φθάνει έως και τον ανισόπεδο κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λειανοκλαδίου.


Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος των 14,26 χλμ.

- 3 γέφυρες

- 9 άνω & 6 κάτω διαβάσεις

- 48 κιβωτοειδείς οχετοί, κανάλια και διαβάσεις πανίδας

- 2 ανισόπεδους κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου) & 2 ημικόμβους

- 1 αμφίπλευρο σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (μελλοντική κατασκευή)

- 1 κέντρο ελέγχου & συντήρησης (Λειανοκλάδι)

- 1 κτίριο τροχαίας (Λειανοκλάδι)


Το νέο τμήμα, δε συνδέεται με το μεσαίο τμήμα το οποίο ξεκινά από την Ξυνιάδα και φθάνει έως τα Τρίκαλα, επομένως, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία και για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών είναι οι ακόλουθες:


- Οι οδηγοί που έρχονται από τον Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο 24ο χλμ. και μέσω κυκλικού κόμβου οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα ενώ


- Οι οδηγοί που έρχονται από τον Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα.


Το νότιο τμήμα του Ε65, έχει συνολικό μήκος 32,5 χλμ. και η πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών του ξεπερνά ήδη το 70,3%.


Εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων και φθάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών, συνολικού μήκους, 70,5 χλμ. και προϋπολογισμού 442,1 εκατ. €.


Οι εργασίες κατασκευής θα διαρκέσουν 36 μήνες ενώ εκτιμάται ότι θα τονώσουν την απασχόληση με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας και το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.


Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 είναι ένα έργο κομβικής σημασίας καθώς θα συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα και θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας αλλά και της Δυτικής Μακεδονίας.


Με την ολοκλήρωσή του Ε65

- Λαμία- Εγνατία Οδός: 1 ώρα και 45 λεπτά,

- Αθήνα-Γρεβενά κι Αθήνα-Μέτσοβο: 4 ώρες,

- Αθήνα - Καστοριά και Αθήνα - Κοζάνη: 4,5 ώρες.


Περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο και το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.


Με τον αυτοκινητόδρομο θα συνδέονται και τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα ΤΕΝ.


Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, θα διευκολύνονται οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη ενώ παράλληλα θα εξυπηρετούνται και οι οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.



Στην εκδήλωση για την παράδοση του εν λόγω τμήματος παρέστησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Ανάπτυξης κι Επενδύσεων, Άδωνης Γεωργιάδης, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης και ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός.