Σε 6 χρόνια ο υπόγειος σιδηρόδρομος της Πάτρας θα συνδέεται με το λιμάνι


Στην επόμενη γενιά «έξυπνων υποδομών» με έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα και στη διασύνδεσή τους με τα λιμάνια της χώρας, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Για την ολοκλήρωση του οδικού χάρτη της χώρας και την επόμενη γενιά «έξυπνων υποδομών» με έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα και στη διασύνδεση λιμανιών και τρένων, μίλησε ο Κώστας Καραμανλής, στο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης που διοργάνωσε η εφημερίδα Πελοπόννησος.

Το 2027 το τρένο θα φτάνει στο λιμάνι της Πάτρας

5,1 χλμ της σιδηροδρομικής γραμμής θα υπογειοποιηθούν προκειμένου το τρένο να φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας. Η υπογειοποίηση των 9χλμ ξεπερνούσε τα 550 εκ. € και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έκανε δεκτό το αρχικό αίτημα.


Πρόκειται για ένα έργο ανάπλασης για την πόλη της Πάτρας, έτοιμο να ξεκινήσει και σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη εξαετία.


«Με το σύστημα της μελετοκατασκευής, θα μειωθούν οι καθυστερήσεις. Τα έργα αυτά θέλουν ένα πολύ καλό σχεδιασμό και συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία μετά το 2015 έχει σταματήσει να δίνει χρήματα στις χώρες του Νότου κατά το δοκούν, αλλά ζητά μελέτη κόστους- οφέλους», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.


Για ένα εμβληματικό έργο έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και σημείωσε πως για να γίνει η Ελλάδα το κέντρο των logistics στα Βαλκάνια θα πρέπει να συνδέονται τα λιμάνια της με τον σιδηρόδρομο.


«Πρέπει και ο τεχνικός και ο πολιτικός κόσμος να καταλάβει ότι πρέπει να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε πια σε έξυπνες υποδομές, είτε αφορούν αντιπλημμυρικά έργα, είτε σιδηροδρομικά έργα», πρόσθεσε ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής.

Το 2021 ξεκινά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων

Ο Κώστας Καραμανλής επεσήμανε ότι αυτό που συζητείται σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι από τη μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο να μειωθούν τα κονδύλια για οδικά έργα.


Τα χρήματα, δηλαδή, που θα δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από επτά με δέκα χρόνια για οδικά έργα θα είναι ελάχιστα, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, και υπογράμμισε πως θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε νέες υποδομές, που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο.


Αναφέρθηκε στο σύστημα κατασκευής του σιδηρόδρομου στην Ελλάδα, το οποίο χαρακτήρισε προβληματικό κι εξορθολογείται, ενώ παράλληλα τόνισε πως θα ξεκινήσει μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων ύψους 3,3 δισ. €.