Παραιτήθηκε ο Φίλιππος Τσαλίδης, ποιος αναλαμβάνει καθήκοντα;


Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, (θυγατρική του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI) ), ο επί 5,5 χρόνια διευθύνων σύμβουλος, καθηγητής, Φίλιππος Τσαλίδης, υπέβαλε την παραίτησή του.

Και ενώ αναμένονταν αλλαγές στο όνομα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και από τις αρχές του καλοκαιριού, εκκρεμούσε μια ειδική εκδήλωση, παρουσία σπουδαίων προσωπικοτήτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, προκειμένου να παρουσιαστεί κι επίσημα η «Hellenic Train», καθώς και το ένα από τα πέντε δικά της τραίνα, (υπενθυμίζεται πως το τροχαίο υλικό ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία εκμισθώνει τα τραίνα της στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία η χθεσινή παραίτηση Τσαλίδη κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.


Προσωρινά καθήκοντα αναλαμβάνει ο πρόεδρός της, καθηγητής Dario Lo Bosco, εν αναμονή της σύγκλησης της Συνέλευσης των Μετόχων, με την οποία θα ανασυγκροτηθεί σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, προκειμένου να ορισθεί ο διάδοχος.


Ο Luca Zuccala αναλαμβάνει το ρόλο του Διευθυντή Λειτουργίας Μεταφορών.


Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένονται εξελίξεις ενώ η ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει πως θα προχωρήσει άμεσα σε συνέργειες με τις κυβερνητικές αρχές και τα αρμόδια υπουργεία ώστε να επιταχύνει την ανανέωση του στόλου των οχημάτων με τραίνα υδρογόνου και πως θα εφαρμόσει ένα σύστημα car και bike sharing που θα συνδέει τον σιδηρόδρομο με τις πόλεις.


Δυο λόγια για την ίδρυσή της

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδρύθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2005 κι αποτέλεσε κατά τη σύστασή της θυγατρική εταιρία της ΟΣΕ Α.Ε. σε ποσοστό 100%.

Από την 1 Ιανουαρίου του 2007 και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσχισης κλάδου και εισφοράς, από τη μητρική εταιρία ΟΣΕ Α.Ε., η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανέλαβε τη λειτουργία και εκμετάλλευση όλων των μεταφορών (επιβατικών, εμπορευματικών, κλπ.).


Έκτοτε, λειτουργεί ως ανεξάρτητη με ξεχωριστή διοίκηση και οργάνωση, σύμφωνα και με τις επιταγές της κοινοτικής νομοθεσίας.

Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017, ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της στην Ferrovie dello Stato Italiane Group (FS) και εντάχθηκε στον ιταλικό όμιλο.


Το παρασκήνιο της παραίτησης Τσαλίδη, ενός ανθρώπου για τον οποίον οι σιδηροδρομικοί (φίλοι κι εργαζόμενοι) δεν είχαν εκφράσει τις καλύτερες των προθέσεων, αναμένεται να διαλευκανθεί το προσεχές διάστημα.