Παππάς: ο ελεγχόμενος θα πληρώνει τον ελεγκτή του στον νέο νόμο 4412



«Ο ελεγχόμενος θα πληρώνει τον ελεγκτή του. Για ποια διαφάνεια στα δημόσια έργα μιλάτε;» ήταν η τοποθέτηση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις δημόσιες συμβάσεις.

Στην ανάγκη επανεκκίνησης και επίσπευσης των μεγάλων έργων υποδομής, αλλά και της απλοποίησης των διαδικασιών για την υλοποίηση δημοσίων έργων, με διαφάνεια, προστασία του δημοσίου χρήματος, διασφάλιση της καλής εκτέλεσης των έργων και ισονομία μεταξύ των τεχνικών εταιρειών αναφέρθηκε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.


Μιλώντας στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου σχετικά με το νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις υπογράμμισε την «κυβερνητική ανεπάρκεια», όπως χαρακτηριστικά τόνισε, στην οικονομία κι αμφισβήτησε πως τα κυβερνητικά στελέχη θα μπορέσουν να βρεθούν από τη θέση του «εξαγγέλλοντος» στη θέση του «υλοποιούντος».


«Αποτελεί μείζον ζήτημα η ιδιωτικοποίηση της επίβλεψης των έργων, διότι προκύπτει θεμελιακό πρόβλημα σύγκρουσης συμφερόντων.


Ο ελεγχόμενος θα επιλέγει και θα πληρώνει τον ελεγκτή του, χωρίς κανείς να μπορεί να πει πως θα διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, πως θα εγγυάται η υλοποίηση των έργων στην ώρα τους, πως δεν θα υπάρχει ενδεχομένως αύξηση του κόστους» επεσήμανε χαρακτηριστικά.


Τόνισε πως πλέον γίνεται δυνατή η προκήρυξη μίας σύμβασης με αντικείμενο τη μελέτη και την κατασκευή ενός έργου, χωρίς να έχουν ελεγχθεί οι προϋποθέσεις, δηλαδή χωρίς την έγκριση περιβαλλοντικών όρων, εφόσον εγκριθούν μέχρι την οριστική ανακήρυξη του αναδόχου.


«Καταργείται, επίσης, η διαδικασία των ελεγκτικών επιμετρήσεων και γίνονται δειγματοληπτικές, δημιουργώντας μεγάλα ερωτηματικά σε σχέση με τις εγγυήσεις για τη διασφάλιση της ορθής υλοποίησης των έργων» δήλωσε ο Νίκος Παππάς.


Τα τρία ερωτήματα του ΣΥΡΙΖΑ επί του νομοσχεδίου


-«Υφίσταται το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών στην ατζέντα της κυβέρνησης ή έχει ουδετεροποιηθεί; Αν έχει αντικατασταθεί από άλλο σχέδιο, θα πρέπει να ενημερωθεί η εθνική αντιπροσωπεία».


-«Με δεδομένο πως το αμέσως επόμενο διάστημα ο ευρύτερος δημόσιος τομέας θα χρειαστεί να επιταχύνει τις προκηρύξεις νέων διαγωνισμών για δημόσια έργα επ’ ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης, θα μας ενημερώσετε για τις διαδικασίες που γίνονται; Τα έργα που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης είναι όντως 12, όπως λέγατε στις συνεντεύξεις σας, ή λιγότερα;»


-«Το Ελεγκτικό Συνέδριο εντοπίζει παρανομίες στην προμήθεια 300 λεωφορείων για την ΟΣΥ Α.Ε. Ποιες είναι οι προθέσεις σας για την ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών; Να μην πάτε στην εύκολη λύση της εκχώρησης του έργου των αστικών συγκοινωνιών στα ΚΤΕΛ. Τα ΚΤΕΛ είναι για τις υπεραστικές συγκοινωνίες. Μην επιχειρείτε, διά της απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών, μία έμμεση ιδιωτικοποίηση του έργου τους».