Παππάς: «να στηριχθεί το τραίνο και οι εργαζόμενοι»


«Να στηριχθεί το τραίνο και οι εργαζόμενοί του, να σταματήσει η απαξίωσή του από την κυβέρνηση Μητσοτάκη», δήλωσε ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ, μετά τη συνάντηση που είχε με το Δ.Σ. της ΠΟΣ.

Συνάντηση με το ΔΣ της ΠΟΣ πραγματοποίησε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Νίκος Παππάς, συνοδευόμενος από την τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.


Οι εργαζόμενοι δήλωσαν πως ο σιδηρόδρομος έχει φτάσει σε οριακό σημείο και τα θέματα που τον απασχολούν αφορούν στο προσωπικό και την υποστελέχωση, στην ελλιπή συντήρηση του δικτύου και στα ζητήματα ασφαλείας για τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό, στην εγκατάλειψη πολλών σταθμών και στον αποκλεισμό αρκετών περιοχών της χώρας από δρομολόγια.


Από τους εργαζόμενους αναφέρθηκε ότι, ενώ διανύουμε το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων:


- Το τραίνο ξεμένει από κλειδούχους, σταθμάρχες, «επισκέπτες» (τεχνικούς επιθεωρητές αμαξοστοιχιών). Στο οργανόγραμμα του ΟΣΕ προβλέπονται 2.200 θέσεις, ενώ το προσωπικό του Οργανισμού δεν ξεπερνά τα 800 άτομα.


- Τα τραίνα κυκλοφορούν χωρίς τεχνικό έλεγχο πριν την εκτέλεση των δρομολογίων τους, κάτι που θέτει σε αμφιβολία την ομαλή τους λειτουργία και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους επιβαίνοντες. Ο ΟΣΕ επιχειρεί να καλύψει το κενό με την επαναφορά συνταξιούχων «επισκεπτών», ενώ η δραστηριοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ίδιο σκοπό δημιουργεί ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα των ελέγχων από τον ίδιο τον ελεγχόμενο.


- Το σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει ασυντήρητο και οι επενδύσεις σε αναγκαία συστήματα (τηλεματική, τηλεδιοίκηση, κ.ά.) έχουν παγώσει. Οι παραβιάσεις των όρων ασφάλειας στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελούν καθημερινότητα, όπως και οι εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών.


- Πολλές περιοχές της χώρας μένουν χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται για δρομολόγια που δεν εκτελεί, σταθμοί κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον, το τρένο απαξιώνεται.


Ο Νίκος Παππάς σημείωσε την ανάγκη υπεράσπισης του σιδηροδρόμου, ως περιουσία του ελληνικού λαού και μέσου ανάπτυξης για την εθνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες. Έκρινε απαραίτητη τη στήριξη του τραίνου, ενός μέσου μεταφοράς φιλικού προς το περιβάλλον και οικονομικού για τους πολίτες, τόσο με οικονομικούς πόρους όσο και με προσωπικό.


Μίλησε, ακόμα, για την υποχρέωση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να συνεχίσει και να ολοκληρώσει τις επενδύσεις, να ρίξει το βάρος στη συντήρηση των γραμμών, την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβάτες, την ανάπτυξη του μέσου και τη στελέχωση των κρίσιμων δομών. Απαραίτητη έκρινε και την ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.


Στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, ο αντιπρόεδρος, Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, ο γενικός γραμματέας, Γιάννης Ντίτσας, ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας, Πέτρος Παναγούλιας και ο γραμματέας Οικονομικών, Βασίλης Βελαώρας, καθώς και συνδικαλιστές πρωτοβάθμιων σωματείων από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.