Ο σχεδιασμός της ΑΠΑ


Εγκρίθηκε η πρόταση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, για τα τέσσερα μέλη του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

Οι θέσεις των τεσσάρων μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

Ιωάννης Γεννηματάς, Ανώτατος Αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας

Ανώτατος Αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας με σημαντική εμπειρία άνω των 40 ετών.


Αξιωματικός με προϋπηρεσία σε σειρά απαιτητικών διοικητικών θέσεων, υπεύθυνος για σειρά, κοινών επιχειρησιακών και πολυεθνικών συνδυασμένων επιχειρήσεων. Έμπειρος στη διαχείριση ομάδων για την υλοποίηση πολύπλοκων αποστολών και επιχειρήσεων.


Είναι απόφοιτος της σχολής Μηχανικών της Σχολής Ικάρων, με ειδίκευση στην αεροναυπηγική.

Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, ο οποίος έχει εργαστεί σε διάφορες καίριες επιχειρηματικές θέσεις, σε μεγάλα επενδυτικά αναπτυξιακά έργα


Ο Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης έχει διατελέσει Σύμβουλος τεσσάρων Πρωθυπουργών της Ελληνικής Κυβέρνησης (Μονάδα Παρακολούθησης & Αξιολόγησης Κυβερνητικού Έργου και Οικονομικό Γραφείο Πρωθυπουργού), υπεύθυνος για τα Υπουργεία, Υποδομών, Μεταφορών και δικτύων, Δικαιοσύνης, Ενέργειας και Οικονομικών, τις ΔΕΚΟ και τις αποκρατικοποιήσεις.


Έχει εργαστεί σε διάφορες καίριες επιχειρηματικές θέσεις, σε μεγάλα επενδυτικά αναπτυξιακά έργα, στο Δημόσιο και τον Ιδιωτικό Τομέα, όπως τα Ολυμπιακά έργα μεταφορών (Προαστιακό, Mετρό, Τραμ), το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», και Integrated Resort Casinos.


Έχει διατελέσει Σύμβουλος Διοίκησης του ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας και Μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων ΟΣΕ Α.Ε, ΟΑΣΑ Α.Ε, ΕΛΤΑ Α.Ε, Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), FF Group κατά τη διάρκεια της χρηματοοικονομικής αναδιάρθρωσης and Investment Bank of Greece.


Είναι μέλος Ειδικών Ανωτάτων Διαιτητικών Δικαστηρίων αρμοδίων προς επίλυση εμπορικών διαφορών συμβάσεων παραχώρησης. Είναιαπόφοιτοςτου Hofstra University, N.Y, U S.A (B.E. in Engineering Science and a Specialization at Aerospace Engineering)."

Γεώργιος Κίκης απόστρατος Ταξίαρχος της Πολεμικής Αεροπορίας

Ο Γεώργιος Κίκης, είναι απόστρατος Ταξίαρχος της Πολεμικής Αεροπορίας, με πολυετή γνώση κι εμπειρία στα οικονομικά, αφού διετέλεσε Διευθυντής των Οικονομικών υπηρεσιών του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας.


Είναι απόφοιτος του Οικονομικού της Νομικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων.

Ανδρέας Παπαθεοδώρου καθηγητής Α' Βαθμίδας στη Βιομηχανική και Χωρική Οικονομική με έμφαση στον Τουρισμό στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Ο Δρ Ανδρέας Παπαθεοδώρου είναι καθηγητής Α' Βαθμίδας στη Βιομηχανική και Χωρική Οικονομική με έμφαση στον Τουρισμό στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.


Είναι επίσης Διευθυντής του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Στρατηγική Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας" καθώς και Διευθυντής του Εργαστηρίου Τουριστικών Ερευνών και Μελετών (ΕΤΕΜ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου.


Είναι Συνεργαζόμενος Καθηγητής της Σχολής Αερομεταφορών του Πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας της Αυστραλίας. Επιπλέον, συνεργάζεται εκπαιδευτικά με την Εθνική Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας όπως επίσης και με το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Φρανκφούρτης της Γερμανίας.


Είναι πτυχιούχος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (Μεταπτυχιακό στα Οικονομικά, Διδακτορικό στην Οικονομική Γεωγραφία), ενώ ξεκίνησε την σταδιοδρομία του ως Λέκτορας Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο του Surrey του Ηνωμένου Βασιλείου όπου και εργάστηκε από το 2000 έως και το 2005.


Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-16 διετέλεσε Κοσμήτορας του Κολεγίου Φιλοξενίας και Τουρισμού του Πανεπιστημίου του Δυτικού Λονδίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο.


Ο καθηγητής, Δρ Ανδρέας Παπαθεοδώρου, έχει συγγράψει περισσότερες από 150 επιστημονικές εργασίες και παρουσιάσεις κυρίως με θέμα την οικονομική ρύθμιση και απορρύθμιση των αερομεταφορών και τη σχέση τους με την τουριστική ανάπτυξη.

Ο Κώστας Καραμανλής τόνισε πως τα τελευταία δύο χρόνια βασικός στόχος της αεροναυτιλίας ήταν να λειτουργήσει η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.


«Μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια καταφέραμε να εκπονήσουμε νομοθετικό πλαίσιο για την ΑΠΑ, που το κάναμε πράξη με τον Νόμο 4757 του 2020, να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες για την επιλογή του πρώτου Διοικητή της Αρχής, του κ. Τσίτουρα, και να μεταστρέψουμε, προς το θετικότερο, το αρνητικό κλίμα που είχε δημιουργηθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και συγκεκριμένα στην EASA, η οποία και σκόπευε να υποβιβάσει τα ελληνικά αεροδρόμια, κάτι που αν συνέβαινε θα είχε τραγικές συνέπειες στον τουρισμό μας», σημείωσε ο υπουργός.


Οι ενέργειες που έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι:


- Στελέχωση της ΑΠΑ με 10 ακόμα άτομα από την ΥΠΑ για να επικουρήσουν το έργο του διοικητή.

- Δημιουργία επιτροπής, στην οποία συμμετέχει ο Διοικητής, το υπουργείο Οικονομικών και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, για τη μίσθωση εγκαταστάσεων εντός του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

- Δημιουργία τραπεζικού λογαριασμού της ΑΠΑ στην ελληνική τράπεζα που πιστώθηκε ήδη με 15.000.000€

- Συμφωνία μεταξύ ΥΠΑ και ΑΠΑ για τον επιμερισμό των αρμοδιοτήτων και την μεταφορά του αρχείου

- Εκπόνηση σχεδίου δράσης από τον διοικητή για την ΑΠΑ

- Σύνταξη εγχειρίδιο εκπαίδευσης για την ΑΠΑ.

- Πραγματοποίηση διεθνών επαφών

- Υπογραφή συμφωνίας της EASA με την ΑΠΑ για την παροχή τεχνικής υποστήριξης.

Συντάχθηκε κείμενο προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ της ΑΠΑ, του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του υπουργείου Μεταφορών κι Υποδομών έτσι ώστε να λειτουργεί η Αρχή σε ένα σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.

Δημοσιεύτηκε η πρόσκληση στελέχωσης της ΑΠΑ με συγκεκριμένα κριτήρια και οι αρμοδιότητες των τεσσάρων στελεχών της είναι:

- Έγκριση του πλάνου και του στρατηγικού σχεδίου της ΑΠΑ

- Εισήγηση όλων των αναγκαίων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων

- Υποβολή εθνικού σχεδίου επιδόσεων.