Ο οινοτουρισμός και οι προοπτικές στην Ελλάδα


Η Σοφία Ζαχαράκη συμμετείχε στην 5η Συνδιάσκεψη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για τον Οινοτουρισμό, που πραγματοποιήθηκε στο Reguengos de Monsaraz της περιφέρειας Alentejo στην Πορτογαλία, εκπροσωπώντας τη χώρα σε μια σημαντική εκδήλωση για τον οινοτουρισμό.

Σε πανελ με άλλους συμμετέχοντες υπουργούς χωρών οι οποίες πρωταγωνιστούν στον οινοτουρισμό (Πορτογαλία, Γαλλία, Γεωργία) αναλύθηκαν τα μελλοντικά βήματα της Ελλάδας στην ανάπτυξη του οινοτουρισμού.


- Αναβάθμιση Σήματος Επισκέψιμου Οινοποιείου, βάσει των αποτελεσμάτων σχετικής έρευνας και των προτάσεων των οινοποιείων μας.


- Δημιουργία ψηφιακής πύλης για τον ελληνικό οινοτουρισμό, ενός εξειδικευμένου portal των οινοποιείων που φέρουν Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου, με ψηφιακό χάρτη και χρήσιμες πληροφορίες για αυτά.


- Ίδρυση Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού, με την συμμετοχή των φορέων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.


- Αξιοποίηση πόρων Ταμείου Ανάκαμψης για την επένδυση σε υποδομές, ψηφιακή προβολή και επιμόρφωση ανθρώπινου δυναμικού.


- Διοργάνωση ενός εθνικού οδοιπορικού για τον Οινοτουρισμό, που ήδη ξεκίνησε από την Σαντορίνη (5-7 Ιουλίου) και θα συνεχιστεί σε οινοπαραγωγικές και οινοτουριστικές περιοχές της χώρας, με επόμενη στάση τη Δυτική Μακεδονία.



«Το εξαιρετικό ελληνικό κρασί προσφέρει πλέον πέραν από την γευστική, και μία βιωματική εμπειρία, καθώς ολοένα και περισσότερα οινοποιεία ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό.

Στη διεθνή τάση αναζήτησης ποιοτικότερων ταξιδιωτικών εμπειριών, η Ελλάδα διαθέτει το μεγάλο πλεονέκτημα του οινικού της κλάδου, συνδυασμένου με την απαράμιλλη ελληνική αξία της φιλοξενίας.


Τα δύο αυτά στοιχεία, βρίσκουν τη σύζευξή τους στον οινοτουρισμό, τον οποίο μέσω στοχευμένων πρωτοβουλιών ενισχύουμε στο πλαίσιο ενός στρατηγικού σχεδίου για την γαστρονομία και τις ειδικές μορφές τουρισμού», σημειωσε, μεταξύ άλλων, η Σοφία Ζαχαράκη.


Προκλήσεις για τον οινοτουρισμό διεθνώς :
  • Ανάγκη για χάραξη ολοκληρωμένων εθνικών στρατηγικών

  • Επένδυση σε υποδομές και δεξιότητες ανθρώπινου δυναμικού

  • Αντιμετώπιση συνθηκών πανδημίας

  • Αφήγημα (storytelling) οινοτουριστικής εμπειρίας

  • Χρήση νέων τεχνολογιών και καινοτομίας

  • Διασφάλιση βιωσιμότητας

  • Εξασφάλιση συνεργειών δημοσίου–ιδιωτικού τομέα

  • Σύνδεση με όλες τις εκφάνσεις της γαστρονομίας

  • Διεθνής ανταλλαγή τεχνογνωσίας, δεδομένων και ιδεών.

Ευκαιρίες που προσφέρει διεθνώς :
  • Εμπλουτισμός του εθνικού τουριστικού προϊόντος

  • Προσέλκυση διαφοροποιημένων τουριστικών κοινών υψηλής δαπάνης

  • Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

  • Διάχυση της τουριστικής ανάπτυξης στην περιφέρεια.