Νέα συμφωνία για τις μελέτες των μεγάλων έργων


Γιώργος Καραγιάννης: «Πρωτοπορούμε με μια νέα συμφωνία - πλαίσιο, αποκλειστικά για μελέτες των μεγάλων έργων της επόμενης γενιάς. Δημιουργούμε ένα περιβάλλον με καλύτερες συνθήκες και περισσότερες δουλειές», σημείωσε ο Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Εταιρειών - Γραφείων Μελετών.

«Δουλεύουμε με σχέδιο για έργα που θα αλλάξουν μακροπρόθεσμα την εικόνα της χώρας, αλλά και την καθημερινότητα του πολίτη και τα αποτελέσματα σταδιακά θα γίνονται και πιο ορατά», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, κατά την ομιλία του στο Συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Εταιρειών - Γραφείων Μελετών.

Ο Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στο πλάνο των 13 δισ. € έργων που έχει καταρτίσει το υπουργείο Υποδομών, τους διαγωνισμούς δηλαδή που τρέχουν ή θα τρέξουν το επόμενο διάστημα, επισημαίνοντας ότι προωθείται η δημοπράτηση έργων με καινοτόμους και ευέλικτους τρόπους.

«Στον πυρήνα τους έχουν, την εκπόνηση μεγαλύτερου τμήματος των μελετών κατά τη φάση κατασκευής, πάντα από γραφεία με τα απαραίτητα προσόντα, με εμπειρία, με πτυχία, αλλά και με τις νόμιμες αμοιβές που προβλέπονται.


Έτσι, θα αποφύγουμε κακοτοπιές του παρελθόντος με αλλαγές μελετών, συμπληρωματικές συμβάσεις και καθυστερήσεις και καταφέρνουμε και οι δικές σας αμοιβές να δίνονται κανονικά και τα έργα να προχωρούν και να εκτελούνται στην ώρα τους.


Άμεσα θα ξεκινήσουμε και μια νέα μεγάλη συμφωνία-πλαίσιο αποκλειστικά για μελέτες, μέσω της οποίας θα σχεδιάσουμε τα μεγάλα έργα της επόμενης γενιάς στη χώρα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών.

Μια «win – win» συνθήκη για όλο τον κλάδο των δημοσίων έργων


Ο κλάδος των μελετητών επλήγη βαθύτατα όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, υπογράμμισε ο Γιώργος Καραγιάννης, και αναφέρθηκε στις νέες προκλήσεις αλλά και στις θεσμικές παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την εικόνα του κλάδου, θα παράγουν αποτέλεσμα στην αγορά και θα θεραπεύσουν στρεβλώσεις του παρελθόντος.

Συγκεκριμένα:

-Παράταση ζωής σε μεγάλα έργα υποδομών που λόγω παλαιότητας και ελλιπούς συντήρησης χρειάζονται ενίσχυση.


-Σχεδιασμός των έργων σύμφωνα με τις νέες συνθήκες που αφορούν τη κλιματική αλλαγή.


-Αξιοποίηση της τεχνολογίας, της τεχνητής νοημοσύνης και ο,τι άλλο δίνει η επιστημονική έρευνα για τη δημιουργία των έργων της νέας εποχής.

«Επίσης προωθούμε το BIM, που ήδη είναι απαιτητή η χρήση του στις μελέτες και τη κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και ουσιαστικά θα λειτουργήσει πιλοτικά για την εφαρμογή του σε δεύτερο χρόνο σε όλα τα μεγάλα έργα κατ’ αρχήν, όπως και την ενόργανη παρακολούθηση διαφόρων γεφυρών σε όλη τη χώρα, προκειμένου να εξάγουμε συμπεράσματα για τον καλύτερο προγραμματισμό των μελλοντικών επεμβάσεών μας.


Δημιουργούμε ένα περιβάλλον με καλύτερες συνθήκες, περισσότερες δουλειές και καλύτερες προοπτικές», σημείωσε.

Ο υφυπουργός ανέφερε ότι τα ελληνικά μελετητικά γραφεία είχαν και συνεχίζουν να έχουν τέτοια τεχνογνωσία, ώστε να ανταποκριθούν στον σχεδιασμό έργων υψηλών απαιτήσεων και αποτελούν σίγουρα το καλύτερα εκπαιδευμένο και καταρτισμένο προσωπικό του χώρου.

«Όμως οι υψηλές εκπτώσεις, το πετσοκομμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, οι χαμηλοί τζίροι και φυσικά η κατακόρυφη πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας, ήταν οι βασικοί λόγοι που σας απασχόλησαν την τελευταία δεκαετία.


Πολλοί δεν κατάφεραν να μείνουν στον χώρο, πολλοί άλλαξαν πεδίο ενασχόλησης», είπε ο Γιώργος Καραγιάννης σημειώνοντας πως αλλάζει η εικόνα και θεραπεύονται στρεβλώσεις του παρελθόντος, όπως οι υπέρογκες εκπτώσεις -συχνά άνω του 70%- που οδήγησαν σε ταχεία πτώση των τζίρων και των αμοιβών στο χώρο αλλά και στη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το Δημόσιο.

Ο κλάδος των Ελληνικών Εταιρειών - Γραφείων Μελετών, αποτελεί στρατηγικό σύμμαχο του υπουργείου και θεσμικό συνομιλητή για το σχεδιασμό των μεγάλων έργων στη χώρα.