Μητσοτάκης για Ε65: το όραμα δεκαετιών γίνεται πράξη



Σε ειδική εκδήλωση στα Τρίκαλα παραβρέθηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Σκοπός της εκδήλωσης το «πράσινο φως» από τη γενική επιτροπή ανταγωνισμού της Κομισιόν με την έγκριση της χρηματοδότησης για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65.

Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα - Εγνατία, συνολικού μήκους 70,5 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει τη «σπονδυλική στήλη» της Ελλάδας όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «διότι θα σπάσει επιτέλους οριστικά η απομόνωση των Τρικάλων, προς βορρά αλλά και προς νότο, θα ενωθούν με την Εγνατία αλλά και με τον πυρήνα της κεντρικής Ελλάδας» δήλωσε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός.


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο το οποίο θα ενώσει τη δυτική Μακεδονία με τον νότο και θα είναι πλέον πολύ πιο εύκολα προσβάσιμη η περιοχή προς την Αθήνα και προς όλη τη νότια Ελλάδα.


«Και αυτό ακριβώς κάνει ο Ε65 και το ίδιο ισχύει βέβαια και για την περιφέρεια της Ηπείρου καθώς τώρα προστίθεται ένας ακόμα δρόμος ο οποίος θα συνδέει την Ήπειρο με τη νότια Ελλάδα, με την Αθήνα.


Θέλω να γνωρίζετε ότι για να μπορέσει να γίνει πράξη αυτό το έργο έγινε πάρα πολλή σημαντική δουλειά από τις υπηρεσίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών.


Διότι πίστεψαν όπως πιστέψαμε όλοι σε αυτό το έργο. Και βέβαια θέλω να ξέρετε επίσης ότι από την πρώτη στιγμή που ήρθαμε στα πράγματα ο δρόμος αυτός αποτέλεσε και ένα προσωπικό στοίχημα για εμένα» επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης τονίζοντας πως η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης και η κύρωση του σχετικού Νόμου από τη Βουλή θα προχωρήσει άμεσα.


Μητσοτάκης: θα προχωρήσουμε με μεγάλη ταχύτητα


«Ως προς την προστιθέμενη αξία του έργου, τις θέσεις εργασίας, δεν χρειάζεται να πω πολλά αλλά θα σταθώ στις μελλοντικές προοπτικές που ο δρόμος αυτός ανοίγει για τις τρεις περιφέρειες τις οποίες πια θα συνδέει και ειδικά εδώ πέρα για τα Τρίκαλα, για τα ορεινά Τρίκαλα, θα γίνουν πολύ εύκολα προσβάσιμα και, γιατί όχι, να γνωρίσουν και αυτά την ανάπτυξη που έχουν γνωρίσει άλλες ορεινές περιοχές της χώρας» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός σημειώνοντας την επιθυμία του η Ελλάδα να μπορεί να προσελκύει επενδύσεις.



Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεναγήθηκε και στο εργοτάξιο της Ξυνιάδας


Το έργο συνολικού προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ και διάρκειας κατασκευής τα τρία χρόνια αποτελούσε μεγάλη εκκρεμότητα ως προς τα οδικά έργα της ηπειρωτικής Ελλάδας.


«Μαζί με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες που κληρονομήσαμε ως κυβέρνηση, αναφέρομαι ενδεικτικά στο τμήμα Πάτρα – Πύργου αλλά και στον βόρειο οδικό άξονα στην Κρήτη.


Θα προχωρήσουμε ταχύτατα ώστε η πατρίδα μας σε όλη της την έκταση να έχει, ως προς τα δίκτυα κορμών, αξιόπιστους, οικονομικούς, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους», υπογράμμισε κλέινοντας την ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.


Ο Ε65 θα συνδέει την Αθήνα με τη δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.




Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.


«Μέσα σε ενάμιση χρόνο, έχουμε φτάσει την πρόοδο του έργου από το 13% που παραλάβαμε, στο 63%. Έχουμε ολοκληρώσει δηλαδή το μισό έργο, επιταχύνοντας τους ρυθμούς κατά 50%.


Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να επιθεωρήσουμε, με τον κ. Πρωθυπουργό, αυτό το εργοτάξιο. Ευχαριστώ ειλικρινά όσους δουλεύουν σκληρά για να υπάρχει αυτή η πρόοδος στο έργο.


Και όλοι μας θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συνεχίσουμε το ίδιο αποτελεσματικά» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής αναφερόμενος στην πορεία των εργασιών του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου.


Ο Ε65 ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007.


Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξινιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων και να μετατεθεί η κατασκευή του βόρειου και νότιου τμήματος.