Κικίλιας: στόχος η ισχυροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος


«Το brand του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι ένα από τα ισχυρότερα παγκοσμίως, είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και ποιοτικά», ανέφερε σε άρθρο του στην εφημερίδα «Τα Νέα Σαββατοκύριακο», ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.

Σε άρθρο του, στην εφημερίδα «Τα Νέα Σαββατοκύριακο», ο Βασίλης Κικίλιας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανταγωνιστικότητα του τουρισμού στην Ελλάδα.


Επικαλούμενος στοιχεία του World Economic Forum υπενθύμισε πως η Ελλάδα βρίσκεται στην 25η θέση ανάμεσα σε 140 χώρες αναφορικά με την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού, ενώ κατατάσσεται στην 59η θέση ανάμεσα στον ίδιο αριθμό χωρών σε ότι αφορά την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της.



«Παρ’ όλα αυτά ο τουρισμός, η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, μόνο στον αυτόματα πιλότο δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι λειτουργεί.


Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει είναι τεράστιες και τα ζητούμενα παγκόσμια.

Ο πλανήτης, η Ευρώπη και συνεπώς η χώρα μας, δεν έχουν ξεμπερδέψει ακόμα από την πανδημία του κορωνοϊού.

Οι υγειονομικές, κοινωνικές, οικονομικές, τουριστικές συνέπειες αποτυπώθηκαν και αποτυπώνονται με τον πιο σκληρό τρόπο, τα δυο τελευταία χρόνια.


Αν κανείς συνυπολογίσει τη μεγάλη πίεση που δέχονται οι υφιστάμενες υποδομές, ειδικά σε τουριστικούς προορισμούς αιχμής, όπως και το δαιδαλώδες σύστημα συναρμοδιοτήτων που έχει το Υπουργείο Τουρισμού με άλλα Υπουργεία και φορείς της Κυβέρνησης, φτάνει στο συμπέρασμα ότι απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός, επιχειρησιακή ικανότητα, πολιτική βούληση και όραμα έτσι ώστε επισκέπτες από το εξωτερικό και Έλληνες να έχουν την καλύτερη τουριστική εμπειρία», υπογράμμισε ο υπουργός.

Τόνισε την αναγκαιότητα της συστηματοποίησης κι ομογενοποίησης της πληροφορίας για τα μεγέθη του τουρισμού και την έγκαιρη διάγνωση των εξελίξεων, στην εξαιρετικά ανταγωνιστική παγκόσμια τουριστική αγορά, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει η ελληνική κυβέρνηση.


«Στο κομμάτι των δημόσιων επενδύσεων, θα προταθούν τα θέματα αειφορίας (περιβάλλον, απορρίμματα, ενέργεια, νερό) τα οποία είναι αναγκαία λόγω των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.


Παράλληλα, θα μπουν μπροστά επενδύσεις οι οποίες θα διευρύνουν χρονικά και χωρικά την τουριστική δραστηριότητα (χώροι πολιτισμού, αθλητισμού, συνεδριακών κέντρων)», σημείωσε στο άρθρο του ο Βασίλης Κικίλιας.


Ψηφιοποίηση των τουριστικών προϊόντων κι υπηρεσιών

Στο πεδίο της ψηφιακής τεχνολογίας, ο τουρισμός κάνει άλματα παγκοσμίως, και ο υπουργός δήλωσε έτοιμος για την υλοποίηση της ψηφιακής στρατηγικής της κυβέρνησης.


«Βασική προτεραιότητα, είναι η εκπαίδευση και η επαγγελματική κατάρτιση μέσα από την επιμόρφωση των στελεχών και των επαγγελματιών του τουρισμού.

Η Ελλάδα υπερτερεί στην εν γένει αίσθηση της φιλοξενίας και της φιλικότητας που αισθάνεται ο επισκέπτης.


Στις υποδομές διαμονής, στη γαστρονομία, στις παραλίες και τα τοπία μας.


Είναι λοιπόν αναγκαία η συστράτευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων του τουρισμού, του πολιτισμού, της αγοράς, με σκοπό να μετουσιώσουμε τα πλεονεκτήματά μας σε ποιοτικότερο τουρισμό, αύξηση των εσόδων και των θέσεων εργασίας.


Έτσι το δυνατό brand μας θα ισχυροποιηθεί», κατέληξε ο υπουργός Τουρισμού.