Κατατέθηκε η Μ.Π.Ε. για το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη του ΒΟΑΚ


Κατατέθηκε προς έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα του έργου «Χερσόνησος – Νεάπολη» του ΒΟΑΚ. Το τμήμα, συνολικού μήκους 22,5χλμ και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ, θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.

To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5χλμ και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.


Η πρώτη φάση του διαγωνισμού έχει ήδη ολοκληρωθεί και το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η επόμενη, με στόχο έως το τέλος του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο.


Είναι η πρώτη φορά μετά από δεκαετίες συζητήσεων, που κατατίθεται μια μελέτη για έγκριση που να αφορά αυτό το πολύπαθο οδικό άξονα.


Σύντομα θα ακολουθήσουν και το τμήμα «Κίσσαμος – Ηράκλειο» το οποίο θα υλοποιηθεί μέ σύμβασης παραχώρησης και οι μελέτες για τη βελτίωση των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.


Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:


-Σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.


-Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.


-Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.


-Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.


-Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.


«Σύμφωνα με το σχεδιασμό και την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάναμε το πρώτο σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου και φυσικά για τον ΒΟΑΚ δεν σταματάμε εδώ.


Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έθεσε ως στόχο να δώσουμε στην Κρήτη το δρόμο που της αξίζει και αυτό είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πράξη» δήλωσε ο Γιώργος Καραγιάννης, γενικός γραμματέας Υποδομών, αναφορικά με την κατάθεση της μελέτης.


Το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό στην ανάπτυξη και λειτουργία του, προσφέροντας την συνολικά επωφελέστερη συγκοινωνιακή λύση.