Καραμανλής: χωρίς διόδια η επέκταση της λεωφόρου Κύμης


Την απεμπλοκή της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης από την ευρύτερη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Γιώργου Κουμουτσάκου σήμερα στη Βουλή.

Δημόσιο έργο και άρα χωρίς διόδια θα είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μέσω της οποίας θα διασυνδέεται η Αττική Οδός με την ΠΑΘΕ, ανακοίνωσε ο Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργου Κουμουτσάκου.


Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε πως το έργο της επέκτασης αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο και για αυτό αποφασίστηκε η απεμπλοκή της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης, από την ευρύτερη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.


Το έργο γίνεται δημόσιο και όχι μέρος της παραχώρησης.


Η επέκταση της Κύμης θα μπορέσει να δημοπρατηθεί εντός του 2021, ενώ η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει το 2024.


«Επιλέξαμε τη λύση που είναι πιο γρήγορη, γιατί η σύμβαση της Αττικής Οδού δεν τελειώνει το 2021, τελειώνει το αργότερο το 2024.


Φέραμε λοιπόν το έργο αυτό τρία χρόνια μπροστά και προχωρήσαμε γρήγορα τις μελέτες, ώστε να μπορούμε να το δημοπρατήσουμε το 2021», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.


Καραμανλής: «Από τη στιγμή που θα γίνει ως δημόσιο έργο, δεν θα βάλουμε διόδια».


Για τον δρόμο, συνολικού μήκους 3,8 χλμ, έχει ζητηθεί η ένταξη του στο ταμείο ανάκαμψης, ώστε να επιτευχθεί η ταχύτερη υλοποίηση του, έχει όμως η χρηματοδότησή του έχει ήδη εξασφαλιστεί από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών η επέκταση της λεωφόρου Κύμης.


Το υπουργείο έχει περιλάβει το έργο της επέκτασης τόσο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), όσο και στον σχεδιασμό για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.


Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός του έργου


-Την επέκταση που θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά.


-Μια σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων και μια σήραγγα 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover.


Για «έργο πνοής» έκανε λόγο ο Κώστας Καραμανλής το οποίο θα αναβαθμίσει τη Βόρεια Αθήνα, και θα αναμορφώσει ολόκληρη την Βορειο-Ανατολική Αττική, ενώ θα αποσυμφορήσει την ήδη βεβαρυμμένη κυκλοφορία εντός του λεκανοπεδίου, αλλά και θα δώσει και μια λύση στο θέμα της κυκλοφορίας του κόμβου Μεταμόρφωσης.

Έργα υποδομών - επέκταση γραμμής 4 του μετρό


Ο υπουργός αναφέρθηκε στον παρόντα σχεδιασμό των νέων έργων της Αθήνας, που υλοποιούνται μέσω του χρηματοδοτικού Προγράμματος 2021-2027 στο οποίο περιλαμβάνεται η γραμμή 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» με 15 σταθμούς, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, καθώς και η περαιτέρω επέκταση της γραμμής 2 προς τις βορειοδυτικές συνοικίες του Λεκανοπεδίου, από Ανθούπολη προς Ίλιον, με 3 νέους Σταθμούς, προϋπολογισμού 350 εκ. ευρώ.


Σε ότι αφορά τη γραμμή 4 του Μετρό, επισήμανε ότι «η παρούσα κυβέρνηση ήταν αυτή που ξεμπλόκαρε ένα έργο που πολλοί είχαν βιαστεί να το ξεγράψουν.


Το μεγαλύτερο αυτήν την στιγμή έργο υποδομής στη χώρα μας που όχι μόνο θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης αλλά θα αφήσει κι ένα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα».


Ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών


Ο Κώστας Καραμανλής υπενθύμμισε πως είναι σε εξέλιξη το σχέδιο ενίσχυσης των γραμμών του λεωφορειακού δικτύου, μέσω της ανάληψης συγκοινωνιακού έργου 60 γραμμών από τα ΚΤΕΛ Αττικής, της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) 300 λεωφορείων και της πρόσληψης 367 οδηγών και 56 τεχνιτών, που παρέχουν τη δυνατότητα στον ΟΑΣΑ να βελτιώσει τις υπηρεσίες του προς τους πολίτες.


Τόνισε, μάλιστα, πως αναμένεται η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα 300 λεωφορεία με leasing, τα οποία θα ενισχύσουν τις γραμμές στο κέντρο της Αθήνας και στις συγκοινωνιακά επιβαρυμένες περιοχές της Δυτικής Αθήνας, όπως το Χαϊδάρι, ώστε να δοθούν στους κατοίκους κι άλλες εναλλακτικές λύσεις και να ενισχυθεί περαιτέρω η σύνδεση του κέντρου του Χαϊδαρίου με το σταθμό της Αγ. Μαρίνας.