Καραμανλής: τo 2021 θα είναι έτος υποδομών



Η δουλειά που έχει γίνει επί 18 μήνες τώρα αποδίδει καρπούς. Η δική μας κυβέρνηση δεν λαϊκίζει για τα μεγάλα έργα. Τα έργα που είχαν τελματώσει, τώρα ξεμπλοκάρουν» σημείωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.

Σκληρή κριτική για τα έργα υποδομής άσκησε στον ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, από βήματος του 4ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου της Θεσσαλονίκης


Ο Κώστας Καραμανλής σημείωσε πως δεν παρέλαβε στο χώρο των υποδομών καμία ώριμη μελέτη για νέα έργα και πως κρίσιμα έργα του παραδόθηκαν μπλοκαρισμένα.


«Η δική μας κυβέρνηση δεν λαϊκίζει για τα μεγάλα έργα. Δεν λέμε μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα για αυτό και κάθε έργο, το οποίο δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε, έχει ένα ολοκληρωμένο πλάνο, δεν είναι απλώς μία ωραία ιδέα, ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα.


Κάθε έργο το οποίο ανακοινώνουμε, δεσμευόμαστε ότι διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο χρηματοδότησης και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.


Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, όπου η δουλειά που έχει γίνει επί 18 μήνες αποδίδει καρπούς και το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών» σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε τη μεγάλη ευκαιρία που δημιουργεί το Ταμείο Ανάκαμψης για επενδύσεις σε τομείς, που η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής της θέσης.


«Τα logistics κι οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, όπως άλλωστε απέδειξε και η επένδυση που έκανε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2008 φέρνοντας την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά» και σημείωσε μάλιστα πως πλέον «είναι καιρός και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει το μεγάλο λιμάνι εξόδου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».


Η νέα γενιά έργων υποδομής που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα που υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο.


«Αυτή είναι η νέα εθνική στρατηγική: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής», υπογράμμισε ο Κώστας Καραμανλής.


Πάνω από 13 δισ. ευρώ το πλάνο έργων


Το μεγαλύτερο πλάνο έργων που έχει να δει η χώρα από την περίοδο 2004 -2009 είναι το πλάνο που προχωρά η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το οποίο και φτάνει σε επένδυση τα 13 δισ. ευρώ.


«Θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους, με διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων.


Κι αυτό θέλω να είναι απολύτως σαφές σε όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει στη χώρα μας», υπογράμμισε και αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του νόμου 4412.

Καραμανλής: Έργα που είχαν τελματώσει και τώρα ξεμπλοκάρουν


Στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών ως ένα έργο τελματωμένο, όπου μετά από 4,5 χρόνια αντιπαραθέσεων δόθηκε λύση, για να παραδοθεί ολόκληρο σε λειτουργία το 2023.


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε μάλιστα ότι το πρόβλημα με το έργο αυτό δεν ήταν πότε θα τελείωνε, αλλά εάν θα τελείωνε, καθώς δεν είχε γίνει το παραμικρό στο σταθμό Βενιζέλου.


Αναφέρθηκε επίσης στα οδικά έργα, που ξεμπλοκάρουν, με πρώτο τον Ε-65, αλλά και το Πάτρα - Πύργος, και το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον οποίο κατατέθηκε προχθές και σύντομα θα παρουσιαστεί η τελική χάραξη, καθώς και το Άκτιο - Αμβρακία.

Η νέα γενιά έργων, που αναζωογονεί την αγορά


-Σιδηροδρομικά έργα:

Το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.


-Μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ.


Ο σχεδιασμός αυτός περιλαμβάνει 10 αντιπλημμυρικά έργα που χρηματοδοτούνται από ΕΤΕπ και CEB και τα αντιπλημμυρικά έργα που θα εκτελέσουν οι παραχωρησιούχοι των 5 αυτοκινητοδρόμων.


-Σημαντικά έργα στην Αττική.


Έργα όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική.


-Το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας


Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.


-Έργα αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών.


-Και μια σειρά από μικρότερα ή μεγαλύτερα έργα που αλλάζουν την πραγματικότητα ολόκληρων περιοχών και ταυτόχρονα δίνουν τεράστια αναπτυξιακή ώθηση.


Το έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος, το Δράμα – Αμφίπολη, τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας – Αμφιλοχίας, το φράγμα του Μύρτου στο Λασίθι, τα έργα ύδρευσης στην Κέρκυρα.


«Έργα που λύνουν προβλήματα, κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών, στηρίζουν την οικονομία», όπως υπογράμμισε.