Καραμανλής: το πρώτο βήμα για την επέκταση του μετρό έγινε


Το πρώτο βήμα για την επέκταση του Μετρό από την Κατεχάκη μέχρι το Μαρούσι, παράλληλα με την Κηφισίας, έχει ήδη γίνει, αποκάλυψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε διαδικτυακή συζήτηση για τα μεγάλα έργα υποδομής στη βόρεια Αθήνα.

Στη Γραμμή 4 του Μετρό της οποία οι πρόδρομες εργασίες ξεκινούν το επόμενο τρίμηνο, αναφέρθηκε ο Κώστας Καραμανλής μιλώντας σε διαδικτυακή συζήτηση για τα μεγάλα έργα υποδομής στη βόρεια Αθήνα.


Το επόμενο βήμα είναι η επέκταση της Γραμμής 4 από το άλσος Βεϊκου μέχρι τα Πευκάκια, ώστε να ενώνεται με τη Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ.


Ανακοίνωσε μάλιστα πως έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές μελέτες, δηλαδή έχει γίνει το πρώτο βήμα, για την επέκταση του Μετρό από την Κατεχάκη κατά μήκος της Κηφισίας, που θα περνά από το Φάρο Φιλοθέης, το Χαλάνδρι, το Ολυμπιακό Στάδιο στο Μαρούσι και θα φτάνει στην Πεύκη.


Καραμανλής: τον προηγούμενο μήνα ξεκίνησαν και οι τοπογραφικές μελέτες.


Αναμένοντας το δεύτερο στάδιο το οποίο είναι οι προωθημένες αναγνωριστικές μελέτες και να βρεθεί χρηματοδότηση ο υπουργός εκτίμησε πως το συγκεκριμένο έργο θα μπορέσει να ενταχθεί στο επόμενο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, δηλαδή μετά το 2027 και αφού θα έχει τελειώσει το πρώτο σκέλος της Γραμμής 4 του Μετρό.


«Το 2000, όταν ξεκινούσε η πρώτη φάση του Μετρό της Αθήνας, ένα από τα βασικά ζητήματα που είχαν θέσει οι συγκοινωνιολόγοι ήταν ότι το Μετρό θα έπρεπε να πάει και κατά μήκος της Κηφισίας.


Για αυτό το οποίο συζητείται εδώ και 20 χρόνια, το πρώτο βήμα έγινε μέσα σε 18 μήνες» σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.



Υπογράμμισε πως θα χρειαστεί αρκετός καιρός για την υλοποίηση του έργου, καθώς τα υπόγεια σιδηροδρομικά έργα απαιτούν μελέτη και προετοιμασία.


«Πολύ βασικό όμως είναι ότι αυτά τα έργα πρέπει να τα προγραμματίζουμε πριν μπούμε στη διαδικασία δημοπράτησης τους.


Θέλουν το χρόνο τους αυτές οι μελέτες και πρέπει από κάπου, κάποτε, να ξεκινάμε» πρόσθεσε.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα αλλάξει την καθημερινότητα στην πόλη


Για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, η οποία θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό το έργο θα δημοπρατηθεί εντός του 2021 και δεν θα υπάρχουν διόδια, καθώς δεν θα ενταχθεί στην Αττική Οδό, αλλά θα είναι ένα ξεχωριστό δημόσιο έργο, που θα προταθεί για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.


Θα ξεκινά από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά από 3,8 χλμ στον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού στην Κάτω Κηφισιά.


Με αυτόν τον τρόπο θα προσφέρεται εναλλακτική δίοδος και θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της κορεσμένης Αττικής Οδού και ιδίως του κόμβου της Μεταμόρφωσης.


Το έργο, προϋπολογισμού 300 εκ ευρώ, θα περιλαμβάνει μία σήραγγα υπόγειας εξόρυξης και μία σήραγγα με τη μέθοδο cut and cover, και συνεπώς θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ θα δώσει ώθηση στον κατασκευαστικό κλάδο και την πραγματική οικονομία.


Τα διόδια στον κόμβο Βαρυμπόμπης


Ερωτηθείς για τα διόδια στον κόμβο της Βαρυμπόμπης επί της Εθνικής Οδού, θέμα το οποίο επισήμανε ότι γνωρίζει και κατανοεί την ανησυχία των πολιτών, τόνισε πως σε αυτή τη φάση δεν πρόκειται να μπουν διόδια.


Όμως εκκρεμούν ακόμη ζητήματα περιβαλλοντικών όρων και αδειοδότησης και το υπουργείο έχει έρθει σε διαπραγμάτευση με τον παραχωρησιούχο αναζητώντας λύση.

Η ενίσχυση των ΜΜΜ


Στο στόλο της Αθήνας έχουν προστεθεί ήδη 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ, υπενθύμισε ο υπουργός, και θα έρθουν και επιπλέον 300 λεωφορεία με leasing, ενώ μετά από 10 χρόνια γίνονται προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και συγκεκριμένα οδηγών και τεχνικών.


Το αμέσως επόμενο διάστημα θα γίνει και ο διαγωνισμός για την αγορά 1.300 συνολικά λεωφορείων σε δύο φάσεις (800 στην πρώτη φάση και 700 στη δεύτερη), πολλά εκ των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα.


«Είχαμε να αγοράσουμε λεωφορείο στην Αθήνα από το 2009» υπενθύμισε. «Έχουμε να δούμε 1.300 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από το 2015.


Πολύ σύντομα, θα έχουμε φτάσει τα 1.500 λεωφορεία.


Δεν κρατάμε μαγικό ραβδάκι. Πρέπει να είμαστε αποτελεσματικοί αλλά και διαφανείς και να ακολουθούμε όλες τις διαδικασίες» κατέληξε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.