Καραμανλής: Σχέδιο 3,3 δισ. για τα σιδηροδρομικά έργα


Με τη διαδικασία Turnkey θα δημοπρατηθούν, το προσεχές διάστημα, σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισ € ενώ η κυβέρνηση σχεδιάζει και την προμήθεια τραίνων υδρογόνου όπως ανακοίνωσε ο Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο Athens ESG & Climate Crisis Summit.

Για τις βιώσιμες μεταφορές και υποδομές, με έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα και την ηλεκτροκίνηση, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο συνέδριο «Athens ESG & Climate Crisis Summit» που διοργάνωσε η «Καθημερινή» στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν προσανατολίζεται πλέον στη χρηματοδότηση μεγάλων οδικών έργων, άλλωστε η Ελλάδα έχει συμπληρώσει το παζλ των μεγάλων οδικών δικτύων.


Καραμανλής: «Βιώσιμα σιδηροδρομικά έργα»


Η κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα υπήρξε ένα ανέκδοτο τα τελευταία 30 χρόνια και η κυβέρνηση απευθύνθηκε στη DGCOMP και με μία μεγάλη μεταρρύθμιση κατόρθωσε να διορθώσει το προβληματικό αυτό σύστημα.


«Ήδη είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε ότι στο προσεχές διάστημα θα δημοπρατήσουμε με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, δηλαδή turnkey, σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισ σε όλη την Ελλάδα. Το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα», δήλωσε.


Ο Κώστας Καραμανλής επεσήμανε ότι στο σχεδιασμό του υπουργείου, για τα επόμενα χρόνια, είναι και η προμήθεια τραίνων υδρογόνου, για την κίνηση των οποίων δεν χρειάζονται ιδιαίτερες μεταβολές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.


«Τα σιδηροδρομικά έργα βοηθούν τη χώρα μας να παίξει ρόλο στα logistics και συνάδουν απόλυτα με τα θέματα της κλιματικής αλλαγής. Οπότε με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Και η Ελλάδα θα μπει σε μία διαδικασία όπου θα ενώσουμε επιτέλους λιμάνια με σιδηρόδρομο, logistics centers, το Θριάσιο 1 και το Θριάσιο 2», δήλωσε χαρακτηριστικά.