Καραμανλής: στο τελικό στάδιο το Πάτρα - Πύργος


Η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος αναμένεται στα τέλη του 2023 με αρχές του 2024 επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε περιφερειακό τηλεοπτικό σταθμό.

Στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών εντάσσονται τα έργα στη Δυτική Ελλάδα. H Πατρών – Πύργου, και η υπογειοποίηση του τρένου της Πάτρας, ήταν τα βασικά θέματα στα οποία αναφέρθηκε ο Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη που παραχώρησε στο δελτίο ειδήσεων του Ionian TV.


«Σύντομα θα είναι πραγματικότητα η Πατρών - Πύργου περιμένοντας το τυπικό, τελικό «ok» από τη γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών.


«Το θέμα τέθηκε μετ’ επιτάσεως, στην πρόσφατη συνάντηση με την κ. Μαργκρέτε Βεστάγκερ και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα του υπουργείου μας και της κυβέρνησης», σημείωσε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι η ολοκλήρωσή του είναι δυνατή περί τα τέλη του 2023, αρχές του ‘24.


Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στις ενέργειες του υπουργείου ώστε το έργο να επιστρέψει στον παραχωρησιούχο, την Ολυμπία Οδό, και μάλιστα, να κατασκευαστεί με λιγότερα χρήματα.

Οι ενέργειες του υπουργείου

- Σταμάτησε η κατάτμηση σε 8 κομμάτια

- Δόθηκε το «πράσινο φως» για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023

- Εντάχθηκε στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού

- Πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν

- Αναμένεται το τελικό «ok» και από τη γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού

- Δημοπρατείται ένα έργο 30 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως ότου κατασκευαστεί ο νέος


«Το ζητούμενο είναι η οδική ασφάλεια και έχουμε καταστήσει σαφές ότι είναι άμεση προτεραιότητά μας», δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής.


Επενδύσεις σε σιδηροδρομικά έργα στη Δυτική Ελλάδα

Για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα, ο Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι, πρόκειται για μια σημαντική παράμετρο, του ευρύτερου προγράμματος σιδηροδρομικών έργων που εκπονεί το υπουργείο, ύψους 3,3 δισ. €.


«Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, προϋπολογισμού περίπου μισό δισ. που δεν μπορούσαμε να το χρηματοδοτήσουμε από το ΠΔΕ.


Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση, έταξε ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσε να υλοποιήσει, ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη.


Έταζαν κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν και έλεγαν πως δήθεν το προχωρούν, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν ούτε καν μελέτες», δήλωσε χαρακτηριστικά.


Ο αρχικός σχεδιασμός, βάσει του υπουργείου, προέβλεπε μερική υπογειοποίηση, γύρω στα 2 χιλιόμετρα. Τελικά θα υπογειοποιηθούν 5,6 χλμ. ικανοποιώντας ορισμένες βασικές αρχές.


- Πατά ακριβώς πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, απλώς ένα πολύ μεγάλο μέρος της υπογειοποιείται


- Απελευθερώνει έτσι το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς


- Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα


- Eνώνει το λιμάνι της Πάτρας με έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο


- Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό κι


- Ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών.