Καραμανλής: ο παραχωρησιούχος δεν αποζημιώνεται από το κλείσιμο της Εθνικής λόγω «Μήδειας»



«Ο παραχωρησιούχος δεν δικαιούται αποζημίωση για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Μήδεια»» ήταν η δήλωση του Κώστα Καραμανλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τη διακοπή της λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου «Νέα Οδός» τη 15η και 16η Φεβρουαρίου λόγω του χιονιά.

Σε επίκαιρη ερώτηση για την διακοπή της λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου «Νέα Οδός» κατά την πρόσφατη κακοκαιρία «Μήδεια», ο Κώστας Καραμανλής υπογράμμισε πως δεν τίθεται θέμα αποζημίωσης δεδομένου ότι οι παραχωρησιούχοι σε όλη την Ελλάδα και στην περίπτωση της Μαλακάσας πέτυχαν οι αυτοκινητόδρομοι να παραμείνουν απόλυτα λειτουργικοί κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας.

Καθώς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Ελληνική Αστυνομία έλαβαν την απόφαση να κλείσει η Εθνική Οδός, με γνώμονα τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και της ασφάλειας των πολιτών, ο παραχωρησιούχος δεν δύναται να προβεί σε αίτημα αποζημίωσης.


Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε πως το 2019 για πρώτη φορά θεσμοθετήθηκε ειδική διαδικασία για την επιβολή προστίμων σε περίπτωση που ο παραχωρησιούχος δεν κρατήσει το δρόμο ανοιχτό.


Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η απόφαση για το κλείσιμο δεν οφείλεται σε αδυναμία του παραχωρησιούχου να διατηρήσει την οδό ανοικτή.


Η Ελληνική Αστυνομία ανησυχούσε όχι για την κατάσταση του δρόμου, αλλά για την αδυναμία ορισμένων οδηγών να οδηγήσουν κάτω από τέτοιες επικίνδυνες συνθήκες.


Το 2017 όπου αναλόγως είχε παραμείνει ανοιχτή η Εθνική Οδός, είχαν «διπλώσει» μία νταλίκα και δύο λεωφορεία, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν πάνω από 10 ώρες εκατοντάδες πολίτες.


Ο υπουργός σημείωσε πως πριν την έναρξη των ισχυρών καιρικών φαινομένων, οι ιδιωτικές εταιρείες παραχώρησης, οι οποίες είναι αρμόδιες για τη λειτουργία και συντήρηση οδικών αξόνων, είχαν τεθεί σε αυξημένη ετοιμότητα και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε προβεί σε αυστηρό έλεγχο για την ορθή τήρηση των προβλεπόμενων.


Για τα τμήματα της Νέας Οδού «Μεταμόρφωση - Σκάρφεια- Ράχες» διαπιστώθηκε ότι ο παραχωρησιούχος είχε 68 εκχιονιστικά μηχανήματα, 32 λοιπά μηχανήματα αποχιονισμού και 4.000 τόνους διαθέσιμο αλάτι.


Τα αντίστοιχα νούμερα για το τμήμα «Ξυνιάδα- Τρίκαλα» ήταν 25 μηχανήματα και 1.100 τόνοι αλάτι.

Τις ώρες όπου η Εθνική Οδός άνοιξε, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ζήτησε από τον παραχωρησιούχο να μην πληρώσουν διόδια όσοι κινούνταν στο οδικό δίκτυο, ώστε οδηγοί, αλλά κυρίως μεταφορείς εμπορευμάτων, να μπορέσουν να διευκολυνθούν.