Καραμανλής: μεγάλα έργα υποδομής στη Θεσσαλία


Για τα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και αυτά που θα ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα, στην περιφέρεια της Θεσσαλίας, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στην τηλεόραση του TRT.

Στον οδικό άξονα Ε65, στα έργα μεταφοράς νερού από τον Αχελώο στον κάμπο της Θεσσαλίας, στην αποκατάσταση των ζημιών από τον «Ιανό» αλλά και στους οδικούς άξονες Φάρσαλα–Λάρισα και Περιφερειακό Βόλου μίλησε ο υπουργός Υποδομών, κάνοντας εκτενή αναφορά.


Υποχρέωση ενός υπουργού είναι να συνομιλεί με τις τοπικές Αρχές, τον Περιφερειάρχη, τους δημάρχους και να βρίσκει λύσεις στα προβλήματά τους σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.


«Εάν θέλουμε η Ελλάδα, η χώρα μας να αλλάξει σελίδα πρέπει επιτέλους να σκύψουμε πάνω στα μεγάλα προβλήματα της περιφερειακής ανάπτυξης.


Εκεί που μπορούμε να βοηθάμε και εκεί που μπορούμε να διαθέσουμε κονδύλια, σε μια δύσκολη εποχή λόγω της πανδημίας, το κάνουμε γιατί υπάρχει βούληση και τα εργαλεία να ξεπερνάμε προβλήματα πολλών ετών», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής υπογραμμίζοντας πως πρέπει κάποτε να τελειώνουμε με αυτό το υδροκέφαλο κράτος των Αθηνών.

Νότιος και Βόρειος Τομέας του Ε65


Στα έργα που είναι σε εξέλιξη στην Κεντρική Ελλάδα αρχής γενομένης με το νότιο τμήμα του οδικού άξονα Ε65 αναφέρθηκε ο Κώστας Καραμανλής.


Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το νότιο τμήμα θα είναι έτοιμο το 2022 και τα έργα στο συγκεκριμένο τμήμα συνεχίζονται κανονικά.


«Όταν γίναμε κυβέρνηση το έργο είχε ξεκινήσει, αλλά δεν έτρεχε με τους ρυθμούς που έπρεπε.


Το παραλάβαμε μόλις στο 13% και σήμερα είμαστε στο 63%. Και αυτό γιατί, παρά την πανδημία, δεν σταματήσαμε τα έργα υποδομών, κρατώντας τους υγειονομικούς κανόνες.


Τα εργοτάξια έμειναν ανοιχτά και για να ολοκληρωθούν τα έργα αλλά και για την οικονομική ώθηση των τοπικών κοινωνιών, αφού έχουν σημαντικό πολλαπλασιαστή στο τοπικό ΑΕΠ» δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής.


Για τον βόρειο τομέα ο υπουργός σημείωσε πως μέσα σε 18 μήνες και μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, το έργο μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης, αφού δόθηκε λύση για τα 70,5 χλμ. προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ.


Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.


«Είναι ένας αυτοκινητόδρομος που ενώνει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα, που συνδέεται άμεσα με την ευρύτερη απολιγνιτοποίηση και την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.


Είναι ένας από τους λόγους που πείστηκαν οι ευρωπαίοι να χρηματοδοτηθεί το έργο και βγάζει από την απομόνωση μια ολόκληρη περιοχή δημιουργώντας προοπτικές πολύ μεγάλης ανάπτυξης» τόνισε ο υπουργός.


Η σύμβαση θα περάσει άμεσα από την Βουλή και θα ξεκινήσει η κατασκευή του μέσα στο 2021.


«Είναι ένας οδικός άξονας που θα δώσει απίστευτες προοπτικές σε πολλές περιοχές και την δυνατότητα σε επιχειρήσεις να έρθουν και να επενδύσουν στην περιοχή που θα περνάει ο Ε65» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Έργα μεταφοράς νερού Αχελώου


Για το θέμα του Αχελώου τόνισε ότι προχωρά στη λύση της ήπιας μεταφοράς νερού (250 εκατ. m3 ετησίως) στη θεσσαλική πεδιάδα και για περιβαλλοντικούς λόγους.


«Άρα δεν μιλάμε για εκτροπή», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά στην τροποποίηση των εν ισχύ σχεδίων διαχείρισης υδάτων Θεσσαλίας και Δυτικής Στερεάς Ελλάδος και το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί τις εργασίες συντήρησης των ημιτελών έργων του Αχελώου.


Η σήραγγα συντήρησης θα δημοπρατηθεί άμεσα στο επόμενο διάστημα και θα ανατεθεί άμεσα και η νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στη Θεσσαλία.


«Αυτή η ιστορία με τον Αχελώο κρατάει πάνω από 40 χρόνια και δημιουργεί εντάσεις και πολιτικές αντιπαραθέσεις.


Συνεπώς με έναν τρόπο ορθολογικό και ψύχραιμο να καταλάβουμε ότι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι όχι ολική εκτροπή αλλά ήπια μεταφορά ενός μέρους νερών.


Σεβόμαστε τις δικαστικές αποφάσεις και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και τα έργα για τα οποία έχουν δαπανηθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ να πραγματοποιηθούν» υπογράμμισε ο υπουργός.

Οδικός άξονας Φάρσαλα – Λάρισα


Μετά από συναντήσεις με τον περιφερειάρχη το έργο αναλαμβάνει η περιφέρεια, όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο με τα έργο περιφερειακού ενδιαφέροντος, πάντα με τη συνδρομή και τη βοήθεια της κεντρικής διοίκησης.


«Το έργο είναι στα χέρια της περιφέρειας, έχει γίνει το αίτημα ένταξης στο ταμείο Ανάκαμψης και είμαστε σε καλό δρόμο για να ξεμπλοκάρει και αυτό περίπου μετά από μια 15ετία και να χρηματοδοτηθεί ώστε να δημοπρατηθεί και να μην θυμίζει σύγχρονο γεφύρι της Άρτας» κατέληξε στις δηλώσεις του.

Περιφερειακός Βόλου


Το πρώτο τμήμα του Περιφερειακό Βόλου αντιμετωπίζεται και αυτό το θέμα σε συνεργασία με τον Δήμο Βόλου σύμφωνα με τον υπουργό.


Πρόκειται για 3,7 χλμ. και η χρηματοδότηση είναι από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης και η χωροθέτησή του είναι σε άμεση συνάρτηση με τη σιδηροδρομική γραμμή προς το πορθμείο και υπάρχει συνεργασία με τον ΟΣΕ και όλα τα προβλήματα έχουν πλέον αντιμετωπιστεί.


«Η μελέτη του έργου ολοκληρώνεται το 2021 και θα διαβιβαστεί στην Περιφέρεια έτσι ώστε να κλείσε και αυτό το κομμάτι του περιφερειακού», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Αποκατάσταση ζημιών από τον «Ιανό»


«Όλες οι ζημιές που έγιναν από την κακοκαιρία «Ιανός» αντιμετωπίζονται και η πολιτεία κινήθηκε ταχύτατα, τόσο στις αποζημιώσεις των πληγέντων, όσο και στην αποκατάσταση των υποδομών της περιοχής» δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής.


«Σε χρόνο ρεκόρ δόθηκε έκτακτη εφάπαξ αποζημίωση για σπίτια και επιχειρήσεις που έπαθαν καταστροφές και απέδειξε την ετοιμότητα της δημόσιας μηχανής να σταθεί δίπλα σε αυτούς που υπέστησαν ζημιές.


Μάλιστα, για την Θεσσαλία φτιάξαμε ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο με το οποίο ανέλαβε η κεντρική διοίκηση έργα αποκατάστασης πληγεισών περιοχών στη Θεσσαλία και συγκεκριμένα στους δήμους Καρδίτσας, Αργιθέας και Μουζακίου» υπογράμμισε χαρακτηριστικά τονίζοντας πως οι τεχνικές παρεμβάσεις θα αρχίσουν άμεσα μέσα στο επόμενο δίμηνο.


Οι εργασίες αφορούν στους καθαρισμούς ρεμάτων, στην κατασκευή νέων γεφυρών και στην αποκατάσταση περίπου 150 χλμ. επαρχιακού οδικού δικτύου, κόστους 143 εκατ. ευρώ.