Καραμανλής: η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης



Η κυβέρνηση ξεκινάει πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ €, χωρίς κατατμήσεις αλλά με ολοκληρωμένο πακέτο γραμμών που θα αλλάξει το χάρτη των μεταφορών, επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην εκδήλωση του ΟΣΕ για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων.

«Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.

Όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής μιλώντας στην ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε ο ΟΣΕ με αφορμή την ανακήρυξη της φετινής χρονιάς ως Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμου.


«Γι’ αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των «μεγάλων έργων» να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα.

Γιατί υπηρετούν τον μεγάλο στρατηγικό στόχο που έχουμε θέσει για την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια: Να γίνει ένας πραγματικός κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», πρόσθεσε κι εξήγησε ότι με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί για παράδειγμα να επεκταθεί ο θαλάσσιος διάδρομος, που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε έναν χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.


Ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς.


Στόχος του υπουργείου είναι οι συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και η ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.


«Προχωράμε στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη.


Αλλά αναβαθμίζουμε και το υφιστάμενο δίκτυο και εγκαθιστούμε συστήματα ηλεκτροκίνησης.


Επιπλέον, προχωράμε με Μνημόνιο Συνεργασίας 10+5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για εκτέλεση υπηρεσιών Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας. Κάτι που αποτελεί μια σπουδαία επένδυση», ανέφερε ο υπουργός Υποδομων και Μεταφορων.


Εξήγησε ότι πολλά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας ήταν παρατημένα επί χρόνια, κυρίως επειδή η αρχιτεκτονική τους και οι διαδικασίες δημοπράτησής τους ήταν προβληματικές.



«Βρίσκουμε λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα για να γίνουν αυτή τη φορά πραγματικότητα τα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη ο τόπος με ταχύτητα και διαφάνεια», κατέληξε ο Κώστας Καραμανλής.