Καραμανλής: δεν λαϊκίζουμε, κάνουμε καλύτερα έργα και στην ώρα τους


«Η δική μας κυβέρνηση έχει μια άλλη αντίληψη για τα έργα. Δεν λαϊκίζουμε. Δεν λέμε λόγια χωρίς αντίκρισμα. Δεν τάζουμε πράγματα που δεν ξέρουμε αν και πώς μπορούμε να τα υλοποιήσουμε» τόνισε ο Κώστας Καραμανλής μιλωντας στο ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας για τον σχεδιάσμο των έργων υποδομής.

Στο σχεδιασμό για τα έργα υποδομής που θα δώσουν την αναγκαία ώθηση ανάπτυξης στην ελληνική οικονομία την επομένη ημέρα της πανδημίας αναφέρθηκε ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία του στο ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας.


Όλα τα έργα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, διαθέτουν συγκεκριμένο σχέδιο χρηματοδότησης και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.


«Γιατί η δική μας κυβέρνηση έχει μια άλλη αντίληψη για τα έργα. Δεν λαϊκίζουμε. Δεν λέμε λόγια χωρίς αντίκρισμα.


Δεν τάζουμε πράγματα που δεν ξέρουμε αν και πώς μπορούμε να τα υλοποιήσουμε. Και το σχέδιο που έχουμε καταστρώσει, είμαστε βέβαιοι ότι μπορεί να υλοποιηθεί» τόνισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Καραμανλής.

Ο υπουργός σημείωσε επίσης πως η δουλειά που έχει γίνει στο χώρο των έργων επί ενάμιση χρόνο, αρχίζει τώρα και αποδίδει καρπούς.


«Παρόλο που απεχθάνομαι τα μεγάλα λόγια, πιθανόν να με έχετε ακούσει τελευταία να λέω ότι το 2021 μπορεί να είναι για τη χώρα μας το έτος των υποδομών» σημείωσε ο υπουργός.


Αναφέρθηκε στη δουλειά που έχει γίνει σε θεσμικό επίπεδο καθώς και σε επίπεδο σχεδιασμού, ωρίμανσης και προόδου των έργων.

Καραμανλής: «Καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους»


Στάθηκε στην αναθεώρηση του Νόμου 4412 τονίζοντας πως ο νέος νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις έχει δύο στόχους, την απόλυτη διαφάνεια και τα έργα να γίνονται στην ώρα τους.


«Θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους, με διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων. Κι αυτό θέλω να είναι απολύτως σαφές σε όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει στη χώρα μας», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής.

Καραμανλής: Ο 4412 απλοποιεί διαδικασίες και αντιμετωπίζει παθογένειες


Ο νέος νόμος απλοποιεί τις διαδικασίες, καταργώντας άσκοπες προβλέψεις όπως η περί τεχνικής επάρκειας, ή οι εθνικοί περιορισμοί στην υπεργολαβία.


Αναμορφώνεται επίσης το σύστημα των εγγυήσεων, που παρείχε την δυνατότητα υποβολής εξαιρετικά χαμηλών προσφορών.


Απλοποιούνται μάλιστα οι προβλέψεις σχετικά με τη δήλωση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Εντύπου Σύμβασης που οδηγούσε σε υπερβολικής αυστηρότητας αποκλεισμό οικονομικών φορέων, με αποτέλεσμα την ανάσχεση του ανταγωνισμού.


Από την άλλη αντιμετωπίζονται παθογένειες όπως οι ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές, η επίβλεψη, οι συμπληρωματικές συμβάσεις, ο δικαστικός έλεγχος. Ταυτόχρονα θεσπίζονται νέοι θεσμοί, όπως η ενίσχυση του συστήματος μελέτη κατασκευή, η εφαρμογή των διατάξεων για τις στρατηγικές επενδύσεις στα μεγάλα έργα, η επιτάχυνση προκήρυξης της ανάθεσης, η ιδιωτική επίβλεψη, το δηλωτικό σύστημα, η διαιτησία.


Με τις αλλαγές στον 4412, θεσπίζεται και ένα νέο εργαλείο, οι προτάσεις καινοτομίας, με τις οποίες επιδιώκεται η μόχλευση με τον ιδιωτικό τομέα.

Καραμανλής: «Πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ»


Στον τομέα υλοποίησης των έργων, ο υπουργός ανέπτυξε το ολοκληρωμένο πλάνο μεγάλων αλλά και μικρότερων έργων υποδομής που έχει ανάγκη ο τόπος και το οποίο έχει εκπονηθεί.


«Πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει δει η χώρα, μετά την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι», σημείωσε χαρακτηριστικά.


Ο υπουργός για το Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Ένα έργο που ξέρω ότι όσοι είστε Θεσσαλονικείς το περιμένετε πώς και πώς εδώ και τόσα χρόνια. Μετά από 4,5 χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων, δώσαμε λύση. Επιλέξαμε και Μετρό και Αρχαία.


Ενώσαμε τις δυνάμεις της πόλης. Σήμερα, για πρώτη φορά κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος, παραγωγικοί φορείς, και βέβαια η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, είμαστε όλοι μαζί. Το ΚΑΣ μάς δικαίωσε.


Σύντομα θα έχουμε και την απόφαση του ΣτΕ και πιστεύω ακράδαντα ότι θα μας δικαιώσει και αυτό. Για να παραδώσουμε το 2023 ολόκληρο το έργο, με όλους του Σταθμούς σε λειτουργία», τόνισε.


Αναφέρθηκε επίσης στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η οποία μπήκε στην τελική φάση και μέσα στους επόμενους μήνες ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες.


Αναφέρθηκε και σε μία σε σειρά οδικών έργων, που κατάφερε να ξεμπλοκάρει η κυβέρνηση, όπως ο Ε65, το Πάτρα-Πύργος, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, το Άκτιο-Αμβρακία.

Καραμανλής: Νέα γενιά έργων, που λύνουν προβλήματα και αναζωογονούν την αγορά


Προχωρά η νέα γενιά έργων σημείωσε ο κος Καραμανλής τα οποία λύνουν προβλήματα σε όλη τη χώρα και ταυτόχρονα αναζωογονούν την αγορά.


Χαρακτηριστικό παράδειγμα νέας γενιάς έργων:


Το Flyover, η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης ο σχεδιασμός για την υλοποίησή της οποίας με ΣΔΙΤ προχωρά σε χρόνο ρεκόρ.


-Το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων: ύψους 3,3 δισ. ευρώ

-΄Εργα αντιπλημμυρικής θωράκισης: ύψους 1,2 δισ. ευρώ

-Το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα,


Επίσης μεγάλο πλάνο έργων αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών, καθώς και μια σειρά από νέα έργα στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, υπογράμμισε ο υπουργός στην ομιλία του.