Καραμανλής: από τα 13 δισ € σε έργα υποδομών έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί τα 3,5 δισ €



Στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, ο Κώστας Καραμανλής ενημέρωσε για τα έργα, τις δράσεις και τον προγραμματισμό, τόσο του υπουργείου, όσο και των εποπτευόμενων φορέων του.

Η ενημέρωση έγινε στο περίπτερο 15 της ΔΕΘ, όπου φιλοξενούνται το υπουργείο Υποδομών και οι εποπτευόμενοι φορείς του.


Στην ενημέρωση παρέστησαν οι υφυπουργοί Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς. Παρούσες και οι διοικήσεις των εποπτευόμενων φορέων.

Καραμανλής: «Έχουμε πολλά χρηματοδοτικά εργαλεία πλέον στη διάθεσή μας, είμαστε σε απόλυτη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή»

«Το χρόνο αυτό λοιπόν δουλέψαμε συστηματικά να ωριμάσουμε όλα τα μεγάλα απαραίτητα έργα και είμαστε στην ευχάριστη θέση, να σας πούμε ότι έχουμε παρουσιάσει έργα υποδομών 13 δισ ευρώ, εκ των οποίων τα 3,5 δισ έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει.


Δηλαδή τα 3,5 δισ έργα έχουν ήδη ξεκινήσει. Έχουμε πολλά χρηματοδοτικά εργαλεία πλέον στη διάθεσή μας, είμαστε σε απόλυτη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με όλους τους Ευρωπαίους που μας βοηθάνε σε μια δύσκολη συγκυρία να βρούμε χρηματοδότηση για τα έργα αυτά.


Επειδή βρισκόμαστε και στη Θεσσαλονίκη, να σας θυμίσω ότι το 2019 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν 231 λεωφορεία.


Αυτά τα λεωφορεία, ήταν λεωφορεία με μέσο όρο ηλικίας άνω των 16 ετών. Τι κάναμε λοιπόν στον ΟΑΣΘ; Σήμερα κυκλοφορούν 440 λεωφορεία και μέχρι τον Σεπτέμβριο θα αγγίξουμε τον αριθμό των 530 λεωφορείων.


Το ίδιο κάναμε και στην Αθήνα. Στην ουσία βοηθηθήκαμε αν θέλετε, γιατί εμείς δεν έχουμε ιδεοληψίες, από τον ιδιωτικό τομέα. Κάναμε συνέργεια με τα ΚΤΕΛ. Κάναμε και συνεργασία με τα leasing.


ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Το έχω πει ξανά πολλές φορές. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν πρόκειται ποτέ να εγκαινιάσει μουσαμάδες. Αυτό που θέλουμε, είναι να ξεκινήσει η απόσβεση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.


Μία διαδικασία η οποία έχει διχάσει τον κόσμο της Θεσσαλονίκης. Είναι μία διαδικασία όμως η οποία κρίθηκε πλέον στο ΣτΕ.


Η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στην Αγία Σοφία έχει ήδη ξεκινήσει. Αυτό είναι ένα δείγμα που αποδεικνύει ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να λειτουργήσει. Ο στόχος μας είναι να παραδώσουμε το ΜΕΤΡΟ μέσα στο 2023.


Θέλουμε η Θεσσαλονίκη να είναι πρωταγωνίστρια στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Ευρώπη.


Είμαστε έτοιμοι στις επόμενες μέρες να το ανακοινώσουμε και όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, θα αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι. Το έργο Θεσσαλονίκη – Τοξότες, όπως επίσης και τον Προαστιακό στα δυτικά. Αυτά είναι τα έργα τα οποία είναι πολύ σημαντικά για αυτήν την πόλη».