Καραγιάννης: «προχωράμε με έργα υποδομών που θα κάνουν την Αθήνα βιώσιμη και φιλική»


Στα έργα υποδομής, τα οποία υλοποιούνται στο λεκανοπέδιο, και θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των πολιτών σε Αττική, Αθήνα και Πειραιά αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, προανήγγειλε πως τις επόμενες ημέρες θα δοθεί σε λειτουργία το Τραμ προς τον Πειραιά.


Καραγιάννης: «Έτοιμο το Τραμ στον Πειραιά»


«Στον Πειραιά έχουμε ένα ολοκληρωμένο και στοχευμένο σχέδιο. Θα μπει το τραμ σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες, ενώ οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό, τα Μανιάτικα, ο Πειραιάς και το Δημοτικό Θέατρο θα δοθούν σε χρήση το καλοκαίρι του 2022, όπως έχει δεσμευτεί, ο υπουργός Κώστας Καραμανλής. Με την ολοκλήρωση του έργου, ένας πολίτης θα μπορεί να πάει από το λιμάνι του Πειραιά στο Αεροδρόμιο σε μόλις 50 λεπτά», σημείωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός.


Παρεμβάσεις και νέα έργα υποδομών στη Δυτική Αττική


Σε ότι αφορά τα έργα της Δυτικής Αττικής ο Γιώργος Καραγιάννης επεσήμανε πως προχωρά το έργο της υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος και αναμένεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση.


Παράλληλα, ετοιμάζεται παρέμβαση και για τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω και τους τρεις κόμβους στον Σκαραμαγκά, τα Ναυπηγεία και το Σχιστό.


«Έργο και αυτό στοιχειωμένο. Είχε ξεκινήσει η κατασκευή το 2000 και δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Με αυτές τις παρεμβάσεις που θα κάνουμε, τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, αναμένεται να αποσυμφορηθεί η κίνηση στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών. Ταυτόχρονα, η αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά θα βελτιώσει κατά πολύ την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό», υπογράμμισε ο κος Καραγιάννης.


Παράλληλα οι παρεμβάσεις στη Δυτική Αττική δεν σταματούν καθώς το υπουργείο Υποδομών προχωρά στις αρχές του επόμενου έτους στο διαγωνισμό για την κατασκευή νέου κλάδου στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα και η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί στο τέλος του 2022, σύμφωνα με τα όσα είπε ο Γιώργος Καραγιάννης.


Μετρό γραμμή 2 προς Ίλιον: Παλατιανή - Σύνταγμα: 20'


Ο υφυπουργός σημείωσε τη σημασία για τη Δυτική Αττική της επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό «Ανθούπολη – Ίλιον».


Θα δημιουργηθούν άλλοι τρεις σταθμοί, στην Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται συνολικά σε επιπλέον 51.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίας. Έως τέλος του 2022 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου.


Ξεκινά η γραμμή 4


Ο Γιώργος Καραγιάννης υπογράμμισε τα πολλαπλά οφέλη της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας ως προς την εξυπηρέτηση των πολιτών, την οικονομία και το περιβάλλον.


«Με τη Γραμμή 4 θα έχουμε περίπου 53.000 οχήματα λιγότερα στους δρόμους της Αττικής», είπε, τονίζοντας τη σημασία αυτών των παρεμβάσεων που γίνονται, ώστε «να κάνουμε την Αθήνα, την Αττική, τον Πειραιά, τα επόμενα χρόνια, μια πόλη που να είναι φιλική και βιώσιμη για τους πολίτες», σημείωσε.


Ολοκληρωμένο σχέδιο στα σιδηροδρομικά έργα


Αναφερόμενος στα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4 δισ. €, ο υφυπουργός τόνισε την ανάγκη διασύνδεσης των μεγάλων λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Πάτρα, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα, το Λαύριο, και η Ραφήνα.


«Οι επενδυτές που θέλουν να έρθουν στη χώρα μας το πρώτο πράγμα που διερευνούν είναι αν υπάρχουν εμπορευματικές μεταφορές. Αν, δηλαδή, μπορούν τα εμπορεύματά τους να έρθουν με τα πλοία στο λιμάνι και με τα τρένα να μεταφερθούν στα εμπορευματικά κέντρα, στα logistics centers», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.


Δεσμευτικές προσφορές για τρία οδικά έργα ΣΔΙΤ έως το τέλος του έτους


Ο υφυπουργός ανέφερε ότι μέχρι τα τέλη του μήνα, θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τρία μεγάλα οδικά έργα ΣΔΙΤ.


Πρόκειται για ένα κομμάτι του ΒΟΑΚ, για το Fly Over στη Θεσσαλονίκη και το «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», ενώ, εντός Δεκεμβρίου θα βγουν σε διαγωνιστική διαδικασία άλλα 4 δημόσια οδικά έργα.


«Αυτή τη στιγμή έχουμε τους πόρους με το Ταμείο Ανάκαμψης και δουλειά της κυβέρνησης ήταν να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες, με διαφάνεια, ώστε να μπορούν τα χρήματα αυτά να δοθούν στους ιδιώτες, ώστε να βρει ο κόσμος δουλειά, ώστε να γίνει καλύτερη η ζωή μας», κατέληξε ο υφυπουργός.


Ηλεκτρονικά διόδια


Αναφέρθηκε και στο νέο σύστημα διοδίων, με στόχο ο πολίτης να πληρώνει μόνο για το κομμάτι που διανύει.


«Έχουν προσληφθεί οι χρηματοοικονομικοί και τεχνικοί σύμβουλοι και είμαστε στο τελικό στάδιο ώστε να ξεκινήσουμε τη διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2022» είπε και επεσήμανε ότι: «Ό,τι έχουμε βάλει στόχο στο Υπουργείο Υποδομών, το πετυχαίνουμε. Μιλάμε λίγο και δουλεύουμε πολύ περισσότερο», δήλωσε ο Γιώργος Καραγιάννης.