Καραγιάννης: Ο ΒΟΑΚ «στήθηκε» απ' την αρχή


«Οι Κρητικοί τόσα χρόνια άκουγαν λόγια. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουν χάραξη του δρόμου. Είναι αδιανόητο να εγκαλείται αυτή η κυβέρνηση, επειδή έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ο ΒΟΑΚ «στήθηκε» από την αρχή», σημείωσε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, στη Βουλή, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου αναφορικά με τον ΒΟΑΚ.

Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, τα χρονοδιαγράμματα και τη χρηματοδότηση αλλά και στα επόμενα βήματα του υπουργείου Υποδομών αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, στη Βουλή, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου.


Απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις των βουλευτών, Χάρη Μαμουλάκη και Βασίλη Κεγκέρογλου για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, τις πηγές χρηματοδότησής του, το χρονοδιάγραμμα και τα διόδια, διαβεβαίωσε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.




«Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως το έργο στήθηκε σχεδόν από το μηδέν. Η εντολή του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ήταν για άμεση απεμπλοκή και ωρίμανση του έργου και αυτό κάναμε», σημείωσε ο Γιώργος Καραγιάννης.



Το υπουργείο έκανε ενιαίο σε τεχνικό επίπεδο το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, οριστικοποίησε το χρηματοοικονομικό μοντέλο με περισσότερες από 16 μελέτες, αναβάθμισε τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας του δρόμου, ενέταξε τη βελτίωση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο καθώς και δημοπράτησε έργα αντιμετώπισης κατολισθητικών φαινομένων, προϋπολογισμού 30 εκ. € σε διάφορα σημεία του άξονα.


Ο Γιώργος Καραγιάννης ανέφερε πως ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και κατατέθηκαν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση, τόσο για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, όσο και για το τμήμα του ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη, για το οποίο ήδη ξεκίνησε και η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και ως τα τέλη του έτους θα προκύψει προσωρινός ανάδοχος.



«Είναι αδιανόητο να εγκαλείται η κυβέρνηση επειδή έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, γιατί προχωρά το έργο με μελέτες, γιατί υπάρχει πλέον χάραξη.


Εμείς δεν είπαμε ποτέ ψέματα στους Κρητικούς. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, και ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, είπαν εξαρχής την αλήθεια.


Και εμείς αυτό δεν πρόκειται να το αλλάξουμε. Και οι Κρητικοί τόσα χρόνια άκουγαν λόγια. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουν χάραξη του δρόμου», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών.


Δήλωσε πως ετοιμάζονται οι περιβαλλοντικές μελέτες των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων, η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που θα δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους ως δημόσιο έργο, ενώ για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά έχουν ανατεθεί και ολοκληρώνονται ήδη οι μελέτες ώστε να εισαχθεί ως προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης.



«Μελετάται ταυτόχρονα και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο, ενώ και ευρύτερα το πρόγραμμα έργων μας στη Κρήτη εξελίσσεται κανονικά», σημείωσε ο Γιώργος Καραγιάννης.



Ο υφυπουργός έδωσε αναλυτικά στοιχεία για τις πηγές χρηματοδότησης και το ύψος αυτών, για κάθε κομμάτι του έργου ξεχωριστά. Από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλιστεί 1,027 δισ. ευρώ για το τμήμα Κίσσαμος – Άγιος Νικόλαος.



«Αναφορικά με τα παράλληλα οδικά δίκτυα η προμελέτη οδοποιίας που έχει εκπονηθεί για τα τμήματα Χανιά - Ηράκλειο και Χερσόνησος – Νεάπολη εξασφαλίζει απολύτως, μέσω των ανισόπεδων κόμβων που προβλέπονται, τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Κρήτης σε κάθε περιοχή διέλευσης αυτού», επεσήμανε ο Γιώργος Καραγιάννης.



Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών το ίδιο συμβαίνει και με την, ήδη αδειοδοτημένη περιβαλλοντικά, μελέτη αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, καθώς και την υπό εκπόνηση μελέτη του τμήματος Χανιά – Κίσσαμος.


Επίσης, διευκρίνισε ότι το οδικό δίκτυο Κρήτης – σύμφωνα με τον Καλλικράτη – ανήκει στην Περιφέρεια, και και το υπουργείο φρόντισε ώστε το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, να συνδέεται με τον ΒΟΑΚ, και να παρέχεται εύκολη και ασφαλής πρόσβαση σε αυτό.


Τα διόδια του ΒΟΑΚ

Αναφορικά με τις αιτιάσεις βουλευτών, ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ για τα διόδια του ΒΟΑΚ, ο υφυπουργός Υποδομών είπε ότι θα υπάρχουν διόδια και απευθυνόμενος στους εκπροσώπους της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέφερε: «Δεν μπορείτε να λέτε ψέματα στους κρητικούς ότι “εμείς θα κάναμε το έργο χωρίς διόδια”, γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια. Ούτε βέβαια ότι θα υπάρχουν διόδια για τους μη Κρητικούς. Αυτά δεν γίνονται σε καμιά χώρα του κόσμου».


Και η Σικελία έχει διόδια στους αυτοκινητόδρομους που συνδέουν τα τρία μεγάλα αστικά κέντρα και η Μαγιόρκα και τώρα, σύμφωνα με το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας που κατέθεσε η Ισπανία προβλέπεται η εγκατάσταση διοδίων σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο, σημείωσε ο κος Καραγιάννης.


Ανέφερε ότι τα διόδια που θα πληρώνουν στον ΒΟΑΚ οι Κρητικοί είναι αυτά που πληρώνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες, δηλαδή 0,063 ανά χιλιόμετρο, αλλά με αναλογική χρέωση και ηλεκτρονικά, για τους κατοίκους της Κρήτης ,ώστε να είναι δίκαια μετά την κατασκευή του δρόμου.