Καραγιάννης: «θα προκηρυχθούν έργα 4,3 δισ. €, σε όλη τη χώρα έως το τέλος του έτους»


«Οι υποδομές στη χώρα, θα πάνε σε άλλο επίπεδο τα επόμενα χρόνια», είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό και υπογράμμισε πως το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα ύψους 13 δισ. € που θα αφορά ένα ευρύ φάσμα υποδομών.

Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε εκτενώς στο πακέτο των 3,3 δισ. € σιδηροδρομικών έργων, τον προαστιακό της δυτικής Αττικής, το Μετρό προς Ίλιον, και το Τραμ του Πειραιά, τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, τον ΒΟΑΚ και το Flyover στη Θεσσαλονίκη.

Το Μετρό προς Πειραιά τον Ιούλιο του 2022 – Το Τραμ ξεκινάει δοκιμαστικές διαδρομές

Οι τρεις σταθμοί του Μετρό του Πειραιά, θα είναι έτοιμες τον Ιούλιο του 2022, είπε ο Γιώργος Καραγιάννης, επισημαίνοντας ότι το μεγάλο λιμάνι θα γίνει κυκλοφοριακό κέντρο με το Μετρό και το Τραμ.


«Επειδή δεν φοβόμαστε να λέμε ημερομηνίες, μπορώ να σας πω ότι το Μετρό, οι τρεις εναπομείναντες σταθμοί, θα ολοκληρωθούν τον Ιούλιο του ‘22», δήλωσε ο υφυπουργός και συμπλήρωσε ότι τον Νοέμβριο θα ξεκινήσει και το Τραμ τα δρομολόγιά του στην πόλη.


«Είχαμε πει το Νοέμβριο θα ξεκινήσουν δοκιμαστικές λειτουργίες του ΤΡΑΜ. Το κάνουμε νωρίτερα. Η γραμμή ηλεκτροδοτείται, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι δοκιμές», σημείωσε ο Γιώργος Καραγιάννης.

Στήνονται τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό

Ερωτηθείς για τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας ο Γιώργος Καραγιάννης ανέφερε ότι ήδη έχουν στηθεί εργοτάξια σε πολλές περιοχές και έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες.

«Για παράδειγμα, στο Κολωνάκι ή σε άλλες περιοχές που είναι οι δεκαπέντε σταθμοί. Ήδη έχουν ξεκινήσει πρόδρομες εργασίες τηρώντας τα χρονοδιαγράμματά μας.


Υπολογίζουμε ότι περίπου 55.000 οχήματα καθημερινά θα φύγουν από τους δρόμους, αφού περίπου 340.000 χρήστες θα χρησιμοποιούν τη Γραμμή 4 του Μετρό», τόνισε ο υφυπουργός, επισημαίνοντας ότι τα εργοτάξια πλέον φαίνονται σε πολλές γειτονιές.

Η δέσμευσή μας για το Μετρό της Θεσσαλονίκης

Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και Μετρό και αρχαία το 2023.


«Παραλάβαμε ένα μετρό το οποίο δεν είχε ράγες στο 40%. Δεν ήταν έτοιμοι όλοι οι κεντρικοί σταθμοί. Ούτε η Βενιζέλου, ούτε η Αγία Σοφίας. Είχαμε δύο συρμούς από τους 18 που χρειάζονταν για τη Θεσσαλονίκη.


Το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμο το 2023. Θα το δούνε όλοι οι Θεσσαλονικείς. Θα έχουμε συρμούς. Ήδη γίνονται οι δοκιμαστικές λειτουργίες αυτή τη στιγμή και θα έχουμε και μετρό και αρχαία. Αυτή είναι δέσμευση», δήλωσε ο Γιώργος Καραγιάννης.

Flyover Θεσσαλονίκης: Ένας δρόμος κόσμημα

Για τον Flyover της Θεσσαλονίκης μέχρι τέλος του χρόνου θα υπάρξει προσωρινός ανάδοχος για τη Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης.


«Αυτό θα είναι ένα έργο, κόσμημα. Η εναέρια οδός, που θα υπάρχει δίπλα στον περιφερειακό, μαζί με τα έργα αναβάθμισης, που θα γίνουν στον περιφερειακό και με τους νέους κόμβους, θα λυτρώσουν τη Θεσσαλονίκη, από το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα», επεσήμανε.

Καραγιάννης: τα σιδηροδρομικά έργα είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση

Τα σιδηροδρομικά έργα, σε όλη τη χώρα, είναι πρώτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση, όπως είπε ο υφυπουργός, και τόνισε ότι το επόμενο διάστημα, μέχρι τα τέλη του χρόνου, θα προκηρυχθούν έργα 3,3 δισ. € τα οποία θα αφορούν σε σιδηροδρομικά έργα.


Ειδικότερα για την Αττική, αναφέρθηκε στην επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα και σύμφωνα με τον υφυπουργό, ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει εντός του έτους.


«Είναι πολλά τα έργα που θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα. Έχουμε κάνει έναν πολύ σοβαρό προγραμματισμό όλο αυτό το διάστημα και αυτά πλέον θα φαίνονται», κατέληξε.

ΒΟΑΚ: ενιαιοποιήσαμε το έργο – οδική ασφάλεια κι ανάπτυξη

Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ο υφυπουργός είπε ότι το έργο είναι ενιαίο και τα 294 χιλιόμετρά του, από τη Σητεία έως τον Κίσσαμο. Εκανε λόγο για την ασφάλεια που θα προσφέρει στους χρήστες αλλά και την αλματώδη ανάπτυξη που θα φέρει στο νησί, ανοίγοντας 80.000 με 90.000 θέσεις εργασίας στην Κρήτη.

Ξεκινάει άμεσα το πρόγραμμα οδικής ασφάλειας σε όλη την Ελλάδα

«Το επόμενο εξάμηνο θα ξεκινήσουν διαγωνισμοί ύψους 675 εκατ. € σε όλη τη χώρα για ζητήματα οδικής ασφάλειας. Πρόκειται για παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία», είπε ο Γιώργος Καραγιάννης.


'Εκανε ειδική αναφορά στις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα όπως η απλοποίηση του νόμου των δημοσίων συμβάσεων για τα δημόσια έργα και τις προτάσεις καινοτομίας με την είσοδο του ιδιωτικού τομέα.


«Δηλαδή ο ιδιώτης, θα μας φέρνει έτοιμες τις μελέτες, έτοιμες τις προτάσεις του, έτοιμη την ανάλυση κόστους – οφέλους. Εμείς θα τα αξιολογήσουμε και θα τα βγάζουμε σε ένα διαγωνισμό», δήλωσε.

Δεν υπάρχει θέμα διοδίων στην Αθήνα

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο διοδίων στο κέντρο της Αθήνας ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια σκέψη και διευκρίνισε ότι ήταν μια πρόταση των συγκοινωνιολόγων.


«Σε μία από τις ομάδες εργασίας που διενεργήθηκαν και που δουλέψαμε όλο το προηγούμενο διάστημα, σε ό, τι αφορά στα ζητήματα τα κυκλοφοριακά, τέθηκε από το επίσημο όργανο των συγκοινωνιολόγων, από το Σύλλογό τους, ένα τέλος διέλευσης φιλοπεριβαλλοντολογικό. Αυτό είναι ένα ζήτημα που τέθηκε και δεν συζητείται πλέον», κατέληξε ο Γιώργος Καραγιάννης.