Καραγιάννης: έργα άνω του 1,2 δισ.€ στη Θεσσαλονίκη


Στην αναβάθμιση των υποδομών της πόλης της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ. Το υπουργείο υλοποιεί μια σειρά έργων, μικρών και μεγάλων, προϋπολογισμού άνω του 1,2 δισ.€.

«Στη Θεσσαλονίκη «τρέχουν» έργα αν του 1,2 δισ.€ χωρίς να συνυπολογιστούν τα έργα του μετρό και η αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων», σημείωσε, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.


Το υπουργείο ενημέρωσε πως εκπονεί ένα ολιστικό σχέδιο με στόχο την οδική ασφάλεια και τη μείωση των ατυχημάτων, την περιβαλλοντική αναβάθμιση συνολικά της Θεσσαλονίκης, τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της πόλης και τη μεγάλη μείωση του χρόνου και του κόστους στις μεταφορές.


«Αναβαθμίστηκε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, μια επένδυση των 100 εκατ. €, και εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, υπογράφηκε ήδη η οδική σύνδεση ΠΑΘΕ και Εγνατία με τον 6ο προβλήτα του λιμανιού της πόλης και στις αρχές Σεπτεμβρίου στήνονται τα εργοτάξια.


Στα τέλη Αυγούστου θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα, καθώς και για τον προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης», τόνισε ο Γιώργος Καραγιάννης.


Σχετικά με τον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης ο γενικός γραμματέας Υποδομών, ανέφερε ότι σχεδιάστηκε πριν τη δεκαετία του ’80 και πλέον δεν καλύπτει τις ανάγκες της πόλης και γι’ αυτόν τον λόγο σχεδιάστηκε το λεγόμενο «Θεσσαλονίκη – Flyover».


«Πρόκειται για μια σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) 13,5 χιλιομέτρων και 370 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για μια εναέρια γέφυρα δίπλα στον Περιφερειακό.


Ουσιαστικά 4,5 χιλιόμετρα συνεχής γέφυρα, 9 χιλιόμετρα υπερυψωμένη περιφερειακή, δηλαδή ένας νέος δρόμος στον περιφερειακό. Και δεν μένουμε μόνο σε αυτό. Αναβαθμίζουμε και τον Περιφερειακό.


Όχι μόνο με ασφαλτόστρωση αλλά συνολικά. Δηλαδή θα τον ξαναφτιάξουμε ώστε να ώστε να αποσυμφορηθεί πλήρως η Θεσσαλονίκη σε ό, τι αφορά στα κυκλοφοριακά θέματα», κατέληξε ο γενικός.


Αναφερόμενος στον διαγωνισμός σημείωσε πως έχει περάσει ήδη στη Β’ Φάση και μέχρι τέλος του χρόνου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος, ώστε οι κατασκευαστικές εργασίες να ξεκινήσουν το 2022.


Σε ότι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου των 13 χιλιόμετρων, θα έχει 4,5 χλμ. συνεχόμενη γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.


Ο Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε και στην συγκοινωνιακή αναβάθμιση της πόλης αφού καθημερινά προστίθενται και νέα λεωφορεία .


«Κάνουμε πολύ μεγάλη προσπάθεια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση και των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.


Παραλάβαμε 235 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν πάνω από 450 και τον Σεπτέμβριο θα μπουν άλλα 80 στην κυκλοφορία με leasing, και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο γενικός γραμματέας Υποδομών.