Ι.Ο.ΑΣ.: χάρτες επικινδυνότητας του οδικού δικτύου


Συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς».


Στο επίκεντρο της συζήτησης η οδική ασφάλεια.

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» παρέδωσε στην ηγεσία του υπουργείου και στο υφυπουργό, Γιάννη Κεφαλογιάννη, τους χάρτες επικινδυνότητας του οδικού δικτύου του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου της χώρας από το Ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο έργο SLAIN.


Οι χάρτες που παραδόθηκαν αφορούν στο έργο SLAIN (Saving Lives Assessing and Improving TEN-T Road Network Safety).


Εκπονείται από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με το διεθνή Οργανισμό EuroRAP και εταίρους από την Ιταλία, Ισπανία και Κροατία.


Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα μέσω του Προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility 2014-2020), με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία χάρτη κατάταξης επικινδυνότητας του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου της Ελλάδας.


Η εν λόγω δράση είναι συμβατή με την οδηγία 2008/96 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία έχει ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία με το ΠΔ 104/2011 (ΦΕΚ 237/Α/7-11-2011) αλλά και με την αναθεώρησή της 2019/1936/EK, όπου προβλέπεται η αξιολόγηση οδικής ασφάλειας οδικών δικτύων.

Από τη σύγκριση των στοιχείων των τροχαίων συμβάντων συμπεραίνεται το θετικό αποτέλεσμα της βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας.


Για άλλη μια φορά αναδεικνύεται ο καθοριστικός ρόλος που έχει διαδραματίσει το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα όσον αφορά στη μείωση των δεικτών επικινδυνότητας.


Από 12% το ποσοστό των δρόμων με χαμηλό δείκτη επικινδυνότητας έχει φτάσει στο 87% του βασικού Διευρωπαϊκού Δικτύου.

«Η οδική ασφάλεια είναι ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας για την παρούσα κυβέρνηση.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την καθοδήγηση του κ. Κώστα Καραμανλή, επιδιώκουμε την υιοθέτηση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών ώστε να διαθέτουμε τα κατάλληλα εργαλεία για τη χάραξη πολιτικής, σε συνεργασία με τους φορείς που συνεισφέρουν σε αυτή την προσπάθεια» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Με την υιοθέτηση των χαρτών από το Υπουργείο, η Ελλάδα είναι σύμφωνη με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Οδηγίας Διαχείρισης της Ασφάλειας Οδικών Υποδομών (RISM-Road Infrastructure Safety Management Directive).

«Η εποικοδομητική μας συνεργασία με τον Οργανισμό EuroRAP, ενεργό μέλος του οποίου είναι το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» από το 2010, και με τους εταίρους από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και η αμέριστη υποστήριξη από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών στο πλαίσιο του προγράμματος SLAIN, είναι ιδιαίτερα σημαντικές.


Η ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα αποτελεί έργο πνοής συνεισφέροντας στην ενημέρωση και την προστασία της ζωής στους δρόμους.


Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σήμερα στη χώρα μας έχουμε ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που συμβάλλει στις ασφαλείς μετακινήσεις όλων των χρηστών του δρόμου και στην ανάπτυξη του τόπου» σημείωσε η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».