H Ελλάδα πρώτη στην προτίμηση Ευρωπαίων τουριστών


Πρώτη στην προτίμηση των ταξιδιωτών και δυνητικών ταξιδιωτών από τις ευρωπαϊκές αγορές, βρίσκεται η Ελλάδα, σχετικά με το ποια χώρα θα ήθελαν να επισκεφθούν στο αμέσως επόμενο ταξίδι τους προς την Ευρώπη, σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ αναφορικά με τις προτιμήσεις των τουριστών.

Η Ελλάδα είναι πρώτη στην προτίμηση των ταξιδιωτών και δυνητικών ταξιδιωτών από τις ευρωπαϊκές αγορές, αναφορικά με το ποια χώρα θα επιθυμούσαν να επισκεφθούν στο αμέσως επόμενο ταξίδι τους προς Ευρώπη.


Με μικρή διαφορά ακολουθεί η Ιταλία, ενώ η Ισπανία κατατάσσεται στην τρίτη θέση, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Royal Elcano Institute και η Turespaña της Ισπανίας.


Στην 5η θέση η χώρα μας στην προτίμηση των μη Ευρωπαίων τουριστών

Στις μη ευρωπαϊκές αγορές, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση, μετά από την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.


Συνολικά, οι 4 προτιμητέοι προορισμοί ήταν η Ιταλία, η Ισπανία, η Ελλάδα και η Γαλλία, με συνολικές αναφορές πάνω από 10% σε κάθε αγορά με εξαίρεση τη Γαλλία στις ευρωπαϊκές αγορές.


Η Ελλάδα 7η σε παγκόσμιο επίπεδο

Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 7η θέση επισκεψιμότητας παγκοσμίως, μετά από πολύ μεγάλες χώρες κι οικονομικές δυνάμεις όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ.


Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε:

- Σεπτέμβριος 2020

- σε 29 χώρες

- σε 33 αγορές εντός και εκτός της Ευρώπης

- 17.300 άτομα συνολικό δείγμα


Το δείγμα ήταν εστιασμένο σε ταξιδιώτες και δυνητικούς ταξιδιώτες προς Ευρώπη.


To Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) πραγματοποίησε μελέτη, που βασίστηκε στην έρευνα, από την οποία αναλύθηκαν, ιδιαίτερα, τα αποτελέσματα για την Ελλάδα.


Η Ελλάδα παγκόσμια τουριστική δύναμη

Ο τουρισμός αποτελεί ένα, στρατηγικής σημασίας και παγκόσμιας εμβέλειας, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας.


Οι κύριοι ανταγωνιστές της χώρας μας είναι πολύ περισσότερο οι ανεπτυγμένες αγορές της μεσογειακής Ευρώπης και λιγότερο οι αγορές της Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου.



Οι τύποι των προτιμώμενων ταξιδιών και δραστηριοτήτων

Τα ταξίδια αναψυχής, σύντομα ή μεγάλης διάρκειας χωρίς κάποιον επιμέρους σκοπό είτε πολιτιστικού ενδιαφέροντος είτε wellness είτε αθλητικού ενδιαφέροντος, αποτελούν τις πλέον δημοφιλείς μορφές ταξιδιού.


Τα ταξίδια αυτά είναι συνυφασμένα με τον Ήλιο και τη Θάλασσα, την εξερεύνηση των πόλεων αλλά και της φύσης, τη γαστρονομία και το shopping, συμβάλλοντας στις εγχώριες οικονομίες.


Το ενδιαφέρον για την εξερεύνηση πόλεων αλλά και της φύσης, τη γαστρονομία και το shopping οδηγούν στη συμβολή του τουρισμού στις εγχώριες οικονομίες, ακόμα και αν είναι απαραίτητη κάποια ενδεχομένη μετακίνηση σε χωριό ή στη φύση.

Στις ευρωπαϊκές αγορές

Συνολικά η εικόνα είναι παρόμοια ως προς την προτίμηση για προϊόντα αναψυχής με τις πρώτες θέσεις να καταλαμβάνονται από την επίσκεψη σε πόλεις και τη χαλάρωση στην παραλία κοντά στη θάλασσα.


Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις δυνατότητες ανάπτυξης τουρισμού στην ηπειρωτική Ελλάδα παρουσιάζει η πολύ υψηλή προτίμηση για επίσκεψη σε μικρές πόλεις ή τα χωριά, ιδιαίτερα για ορισμένες από τις βασικές αγορές, καθώς και η σημασία της γαστρονομίας για το σύνολο της χώρας.


Αν και τα ταξίδια, είτε σύντομα είτε μεγάλης διάρκειας, με πολιτιστικό περιεχόμενο αποτελούν μικρό ποσοστό του συνόλου, η επίσκεψη σε μουσεία και η γνωριμία με άλλους πολιτισμούς αποτελούν σημαντικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.


Αυτό υποδηλώνει ότι οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για ένα πολυδιάστατο προϊόν και μια πολυδιάστατη εμπειρία ακόμα και αν ο βασικός στόχος του ταξιδιού τους είναι η αναψυχή είτε με «ήλιο και θάλασσα» είτε με City Break.


Στις μη Ευρωπαϊκές αγορές, η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με τις Ευρωπαϊκές είναι το αυξημένο ενδιαφέρον για επίσκεψη σε χώρους στη φύση, ιδιαίτερα στις ασιατικές αγορές, καθώς και το αυξημένο ενδιαφέρον για μουσεία, μνημεία και άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες.


Οι διαφορές στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, ανάλογα με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους

Αναφορικά με το φύλο, παρατηρείται μια σημαντική προτίμηση από γυναίκες σε σύντομα ταξίδια αναψυχής, συνδυάζοντας συχνά υπηρεσίες wellness. Το ενδιαφέρον για μουσεία και μνημεία είναι εντονότερο στις γυναίκες.


Τα σύντομα ταξίδια για σπουδές ή δουλειά αλλά και σύντομα ταξίδια αναψυχής που συνδυάζουν αθλητισμό και δραστηριότητες, φαίνεται να προτιμώνται από άνδρες.


Η πιο συχνά εμφανιζόμενη ηλικιακή ομάδα σε όλους τους τύπους ταξιδιών είναι η 31-40 ετών, με εξαίρεση τα ταξίδια μεγάλης διάρκειας με πολιτιστικό περιεχόμενο όπου την πρώτη θέση καταλαμβάνει η ηλικιακή ομάδα 57-65 ετών, ακολουθούμενη από την ηλικιακή ομάδα 31-40 ετών.


Ως προς το μορφωτικό επίπεδο, η πιο συχνά εμφανιζόμενη κατηγορία σε όλους τους τύπους ταξιδιών, είναι οι απόφοιτοι Πανεπιστημίου ενώ, ανάλογα με τον τύπο ταξιδιού, σημαντική παρουσία έχουν οι κάτοχοι μεταπτυχιακών σπουδών και οι έχοντες επαγγελματική κατάρτιση καθώς κι απολυτήριο.


Αυτοί που ταξιδεύουν είναι κατά κύριο λόγο οι εργαζόμενοι, ενώ σημαντική ομάδα ταξιδιωτών αποτελούν και οι συνταξιούχοι με αρκετά μεγάλο μερίδιο σε ταξίδια μεγάλης διάρκειας.