Επενδυτικό ενδιαφέρον για τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές


Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, επεσήμανε η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Flash 99.4».

Η Ιωάννα Τσιαπαρίκου αναφέρθηκε και στους παράγοντες εκείνους οι οποίοι θα επιτρέψουν το μεγάλο άλμα στον ελληνικό Σιδηρόδρομο.


Εξηγεί που και σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία των εγκρίσεων για την τελική αδειοδότηση του τραίνου ETR 470.


Ανέφερε και στο τι σηματοδοτεί το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων για την Ελλάδα και υπογραμμίζει τους λόγους για τους οποίους ο Σιδηρόδρομος θεωρείται το μεταφορικό μέσο που οδηγεί την Ευρώπη, στο μέλλον της βιώσιμης κινητικότητας και την επίτευξη των στόχων για την κλιματική αλλαγή.


Επενδυτική δραστηριότητα


Το μεγάλο άλμα θα γίνει με την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού και επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.


Ο σιδηροδρομικός άξονας ο οποίος θα είναι εξοπλισμένος σύγχρονα με τηλεδιοικούμενα συστήματα σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών κι ηλεκτροκίνησης, τα οποία θα ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες και τα πρότυπα διαλειτουργικότητας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων, θα δημιουργήσουν και την ανάλογη δυναμική.

«Να μπουν και νέοι παίκτες στη αγορά, να αυξηθεί το σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο.


Είναι μονόδρομος η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και μία τεράστια επενδυτική ευκαιρία με όλες τις συνέπειες, όπως νέες θέσεις εργασίας, αύξηση της απασχόλησης κι αύξηση των οικονομικών δραστηριοτήτων οι οποίες συνδέονται με τον σιδηρόδρομο, όπως τα logistics», ανέφερε χαρακτηριστικά η πρόεδρος της ΡΑΣ.


Για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων


Η πρόεδρος της ΡΑΣ τόνισε πως το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων αποτελεί απτή απόδειξη της ισχυρής υποστήριξης της Κομισιόν για γενναίες επενδύσεις και άρση δομικών εμποδίων στην ανάπτυξη του Σιδηροδρόμου.

«Ο σιδηρόδρομος έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Είναι το ασφαλέστερο και το φιλικότερο προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο.


Αρκεί να σας πω, ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 25% των αερίων του θερμοκηπίου στην ευρωπαϊκή ένωση, οι σιδηροδρομικές μεταφορές ευθύνονται μόνο για το 0,4% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.


Εχει το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, είναι σε μεγάλο βαθμό ηλεκτροκίνητος στην Ευρώπη αλλά και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.


Είναι το μόνο μέσο μεταφοράς που έχει μειώσει με συνέπεια τις εκπομπές αερίων από το 1990 μέχρι σήμερα», υπογραμμίζει η κα Τσιαπαρίκου.


Για το τραίνο ETR 470


Αναφορικά με την πιστοποίηση του τραίνου ETR 470 από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η Ιωάννα Τσιαπαρίκου επεσήμανε πως υπάρχουν ακόμη κάποιες ελλείψεις, όπως μια ανοιχτή αίτηση αλλά κι ελλείψεις σε ότι αφορά τους εθνικούς κι ευρωπαϊκούς κανόνες.


Η ΡΑΣ έχει δώσει παράταση μέχρι τέλος Νοεμβρίου ώστε να ολοκληρώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τις εργασίες οι οποίες απαιτούνται.