Επανέρχεται ο δακτύλιος - Τι προβλέπει το πρόγραμμα «Ανάσα»



Στο ολοκληρωμένο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, αναφέρθηκε ο Κώστας Καραμανλής μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό. Τα τρία στάδια κι ο ρόλος του ΣΕΣ.

«Ανάσα για την Αθήνα» ονομάζεται το σχέδιο, το οποίο έχει εκπονήσει κι ολοκληρώσει το υπουργείο Μεταφορών, για τον περιορισμό των φαινομένων κυκλοφοριακής συμφόρησης που ταλαιπωρούν καθημερινά χιλιάδες οδηγούς στους δρόμους της πρωτεύουσας.


Σύμφωνα με τον Κώστα Καραμανλή, το σχέδιο περιλαμβάνει τρία στάδια, στο οποίο θα ληφθούν άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για την εξάλειψή του.


Το πρώτο άμεσο μέτρο αφορά στην επαναφορά του δακτυλίου, με μία διαφορετική λογική. Θα ονομαστεί «Καθαρός Δακτύλιος» και θα ξεκινήσει η λειτουργία του στις 25 Οκτωβρίου.


Θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών - ζυγών αλλά με τη διαφορά πως θα μπει τέλος στις χιλιάδες εξαιρέσεις και στα «παραθυράκια» που υπάρχουν μέχρι σήμερα για πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο.


Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα ονομαστεί «Καθαρός Δακτύλιος.


Ο υπουργός ανέφερε πως το υπουργείο πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.


Το δεύτερο μεσοπρόθεσμο μέτρο που σχεδιάζεται είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα.


Το υπουργείο Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία, διότι το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα.

«Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο Κώστας Καραμανλής.


Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο Κώστας Καραμανλής, αφορά σε πρόταση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ).


Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία.


«Νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο υπουργός.


Σε ότι αφορά στον «Μεγάλο Περίπατο», ο υπουργός εκτίμησε πως είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης στόχο έχουν τα σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας να βγάλουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο των πόλεων, αλλά επεσήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς.


Ο Κώστας Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες ο δήμος κι ο δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις.