Εξελίξεις για την παράκαμψη Χαλκίδας


Απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή ο Κώστας Καραμανλής δήλωσε πως στόχος είναι η παράκαμψη Χαλκίδας να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 - 2027 και να ολοκληρωθεί η δημοπράτησή του έως το τέλος του έτους.

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο Κώστας Καραμανλής, έδωσε διευκρινίσεις για την χρηματοδότηση του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας.


Στόχος είναι το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 και η δημοπράτησή του να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.


Έργα προϋπολογισμού 240 εκ. € στην Εύβοια


- Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών, 150 εκ. €

- Παράκαμψη Βασιλικών, 45 εκ. €

- Παράκαμψη Αμαρύνθου, 50 εκ. €


Για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών πρόβλημα παρουσιάζεται στην συγχρηματοδότηση του έργου καθώς για το τμήμα από τον κόμβο της Νέας Λαμψάκου μέχρι την αρχή της παράκαμψης Ψαχνών έχει επιλεγεί τετράιχνη διατομή, όπου σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 207 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθιστά μη βιώσιμο το συνολικό έργο.


«Προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια και να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου αποφασίστηκε ο ανασχεδιασμός του επίμαχου τμήματος, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου του 2021.


Συνεπώς, εκτίμησε, το έργο θα μπορεί να δημοπρατηθεί μέσα στον επόμενο χρόνο, υπό την προϋπόθεση ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά γίνουν δεκτά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», σχολίασε ο Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στη Βουλή.


Η διασύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο

Διευκρινίσεις έδωσε ο υπουργός Υποδομών και για τη διασύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο, το συνολικό κόστος της οποίας εκτιμάται στα 100 εκ. €


Πρόκειται για ένα έργο συνολικού μήκους 20,5 χλμ, εκ των οποίων το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι περίπου 13,5 χλμ., και η περιφερειακή Αγρινίου είναι 7 χλμ.


Προβλέπονται απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων υπολογίζεται στα 10 εκ. €, και ο εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης του έργου είναι σε 24 μήνες.


Προωθείται προς ανάθεση, στο πλαίσιο εν εξελίξει διαγωνιστικής διαδικασίας, η σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης του Οδικού Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, στο τμήμα Νεοχωράκι – Ανατολικό Στόμιο Σήραγγας Τυμφρηστού, προϋπολογισμού 6 εκ. ευρώ.


Η διαδικασία της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών των διαγωνιζομένων έχει ολοκληρωθεί και απομένει η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών και η ανάδειξη του αναδόχου.


Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για τη μελέτη βελτίωσης της Εθνικής Οδού, στο τμήμα Σταυρός – Καστρί, προϋπολογισμού 2,6 εκ. ευρώ.


Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προτείνει στο Ανάπτυξης κι Επενδύσεων τη χρηματοδότηση της μελέτης του άξονα Λαμία - Καρπενήσι - Αγρίνιο - Αστακός με προϋπολογισμό 20 εκ. € και η πρόταση έχει γίνει αποδεκτή.