Διευκρινίσεις για το δυστύχημα και νέα στάση εργασίας των εργαζομένων - αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ


Σε διευκρινίσεις προχώρησε η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ αναφορικά με το θανατηφόρο ατύχημα της περασμένης Τρίτης στον ηλεκτρικό σταθμό του Αγίου Νικολάου. Οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες προχωρούν σε στάση εργασίας την Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου, για να παραστούν στην κηδεία του συναδέλφου τους, Πέτρου Γιάμαλη. Την παραίτηση της διοίκησης ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ.

Τρίωρη στάση εργασίας σε ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι για την Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου, από τις 11:00 έως και τις 14:00, προκειμένου να παραστούν στην κηδεία του συναδέλφου τους, Πέτρου Γιάμαλη.


Με τον τίτλο: «Αποχαιρετούμε τον αδικοχαμένο συνάδελφο, Πέτρο Γιάμαλη», οι εργαζόμενοι θα «σβήσουν» τις μηχανές για τρεις ώρες για να αποχαιρετήσουν τον συνάδελφό τους.


Ακολουθεί η ανακοίνωση των σωματείων


«Με σεβασμό και οδύνη στεκόμαστε μπροστά στον αδικοχαμένο συνάδελφο Πέτρο Γιάμαλη που έφυγε από κοντά μας σε ώρα εργασίας στο δίκτυο της γραμμής 1.


Όλοι οι συνάδελφοί του θα τον αποχαιρετήσουμε την Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου, στις 12:30 το μεσημέρι στο Γ΄ νεκροταφείο Αθηνών.


Για να μπορέσουμε όλοι οι συνάδελφοι να απευθύνουμε τον ύστατο χαιρετισμό στον Πέτρο πραγματοποιούμε την Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου, τρίωρη στάση εργασίας από τις 11:00 έως τις 14:00.


Οι εργαζόμενοι δεν θα ξεχάσουν ποτέ τον Πέτρο και δεσμεύονται ότι θα αγωνιστούν για να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι του άδικου χαμού του. Για να είναι ο τελευταίος συνάδελφος που θρηνούμε ως θύμα στον εργασιακό χώρο του», υπογράφουν οι διοικήσεις των σωματείων τους.


Διευκρινίσεις για το δυστύχημα από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ


Αναφορικά με τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί, σχετικά με το τραγικό συμβάν στη γραμμή 1 του Μετρό, η ΣΤΑ.ΣΥ. προχώρησε σε διευκρινίσεις εξηγώντας πως το πρόβλημα που είχε προκύψει τον περασμένο Αύγουστο στο μηχάνημα αφορούσε το σύστημα λείανσης και όχι πέδησης. Μάλιστα, όπως αναφέρει η διοίκηση, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών από την ανάδοχο εταιρεία μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος.


Όσα αναφέρει η ΣΤΑΣΥ


«Σύμφωνα με την ενημέρωση από την ανάδοχο εταιρεία, η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης, στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης.


Ο «εκτροχιασμός» ήταν η μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς. Ο γερανός της ΣΤΑ.ΣΥ., που διακρίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν, κλήθηκε προληπτικά, δίχως να χρειαστεί να επιχειρήσει. Η επαναφορά του τροχού έγινε με εργαλεία χειρός.


Όσον αφορά στις καταγγελίες του εκπροσώπου των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ. για περιστατικό φωτιάς σε ίδιο μηχάνημα λείανσης της αναδόχου εταιρείας στη Γραμμή 3 του Μετρό, διευκρινίζεται, πως οι εργασίες λείανσης με αντίστοιχο μηχάνημα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει στη Γραμμή 3.


Η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της αναδόχου εταιρείας.


Η SCHWEERBAU GMBH & CO KG κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού, προσκόμισε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου, καθώς και πιστοποιητικά ασφάλειας και υγιεινής για εργασίες λείανσης, που διαθέτει από αναγνωρισμένο, Διεθνή Φορέα Πιστοποίησης.


Από την πρώτη στιγμή, η ΣΤΑ.ΣΥ. με εξώδικο που απέστειλε προς τη γερμανική εταιρεία, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης», αναφέρει η διοίκηση στην ανακοίνωσή της.


Σύσταση επιτροπής διερεύνησης


Στη σύσταση επιτροπής διερεύνησης του δυστυχήματος προχωρούν οι Σταθερές Συγκοινωνίες με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα και έχει ζητήσει εξηγήσεις και αναζητά ευθύνες από την ανάδοχο εταιρεία, ενώ συνδράμει τις αρχές στο έργο της διερεύνησης της υπόθεσης.


Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης


Την παραίτηση της διοίκησης των ΣΤΑΣΥ ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ. Σε δήλωσή του ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης μεταφορών, τονίζει πως οι ΣΤΑΣΥ δεν πρέπει να ορίσουν εμπειρογνώμονα αλλά να παραιτηθεί η ίδια η διοίκηση της εταιρείας.


«Η λοκομοτίβα που προκάλεσε το εργατικό δυστύχημα στον Ηλεκτρικό, είχε εκτροχιαστεί και σε συντήρηση τα ξημερώματα της 23ης Αυγούστου. Η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. είχε τηρήσει σιγή ιχθύος, αρνούνταν δε το τότε περιστατικό σε επικοινωνία της με δημοσιογράφους.


Η απόκρυψη και η επερωτώμενη αβελτηρία στη λήψη μέτρων καθιστούν υπόλογη τη διοίκηση. Το ερώτημα είναι: Γνώριζε ο κ. Καραμανλής;


Η απώλεια του 41 έτους εργαζόμενου δεν θα καλυφθεί από πέπλο σιωπής. Προφανώς, η ΣΤΑ.ΣΥ., που θα ελεγχθεί για πράξεις και παραλείψεις, δεν μπορεί να επιλέξει και να ορίσει εμπειρογνώμονα. Η διερεύνηση του δυστυχήματος πρέπει να γίνει από ανεξάρτητη επιτροπή, την οποία δεν θα διορίσει η εταιρεία», καταλήγει ο Νίκος Παππάς θεωρώντας, όπως αναφέρει, αυτονόητη την υποχρέωση παραίτησης της διοίκησης πριν καν ξεκινήσει η διαδικασία διερεύνησης.