«Έπεσαν» οι υπογραφές για το βόρειο τμήμα του Ε65


Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας - Ε65. Οι εργασίες ξεκινούν εντός του '21 και σε τρία χρόνια ο αυτοκινητόδρομος θα ενώνει δύο βασικούς οδικούς άξονες της χώρας, την Εγνατία Οδό και τον ΑΘΕ, ενώνοντας αντίστοιχα τη χώρα μας με την Ιταλία, μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, και με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.

Ένας ημιτελής οδικός άξονας, ο οποίος έθετε σε απομόνωση τους κατοίκους της Κεντρικής Ελλάδας, βρίσκεται σε τροχιά ολοκλήρωσης.


Ο Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χιλιομέτρων, θα ενώνει τον ΑΘΕ, στο ύψος της Λαμίας, με την Εγνατία Οδό. Πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας καθώς θα συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα και θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη των περιοχών της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου.


Με την ολοκλήρωσή του, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο λειτουργεί ως πύλη της χώρας μας προς την Κεντρική Ευρώπη, με το λιμάνι του Βόλου, θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.



Το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα - Εγνατία)


Το βόρειο τμήμα, μήκους 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 442 εκατ. €, έχει ορίζοντα κατασκευής τα τρία χρόνια.


Θα κατασκευαστούν:

- 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ

- 4 σήραγγες

- 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις

- 6 κόμβοι

- 2 ΚΕΣ (Κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης) καθώς και

- 1 μετωπικός σταθμός διοδίων και 3 πλευρικοί σταθμοί.



Νότιο Τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα)


Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου ενώ αναμένεται τις επόμενες ημέρες να δοθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα.


Το κόστος του Νοτίου Τμήματος είναι 300 εκατ. € και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.


Σημαντική μείωση των χρονοαποστάσεων


Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα και με ασφάλεια.


Ο Ε65 ήταν ένας από τους πέντε αυτοκινητόδρομους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007.


Λόγω της οικονομικής κρίσης που μεσολάβησε, και με τη σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε., το 2011 αποφασίστηκε να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων.


Το συγκεκριμένο τμήμα είναι λειτουργικό από το 2017 όπου και δόθηκε στην κυκλοφορία κι ακολούθως μετατέθηκε η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων.



«Προχτές, υπογράψαμε τη σύμβαση για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Σήμερα, υπογράφουμε για το Βόρειο Τμήμα του Ε65. Και στα δύο έργα, μέσα στο έτος θα δούμε εργοτάξια. Το ίδιο πιστεύω ότι θα γίνει και στον άλλον πολύπαθο οδικό άξονα, Πάτρα – Πύργος.


Μπαίνουμε, επίσης, στην τελική ευθεία για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Ενώ άλματα έχουμε κάνει και στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, που πρόσφατα παρουσιάσαμε επίσης με τον Πρωθυπουργό», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής μετά την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου.


Παρόντες στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου ήταν ο Γιώργος Καραγιάννης, γενικός γραμματέας Υποδομών, ο Ροδιανός Αντωνακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της «Οδός Κεντρικής Ελλάδας και Νέα Οδός» και εκπροσωπώντας την κατασκευάστρια εταιρεία, ο Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.